המרכז להסרת משקפיים

שיפור ראייה לאחר ניתוח לייזר

תיקון ראיה לאחר ניתוח משקפייםלפי המחקרים העדכניים ביותר שבוצעו בתחום זה, נראה כי רוב המנותחים לא זקוקים עוד למשקפי הראייה שלהם כתוצאה מהשיפור המשמעותי בחדות הראייה. חשוב לציין כי מטרת ניתוח הסרת משקפיים היא להקטין את הפרעת התשבורת למינימום תוך כדי שיפור חדות הראייה למקסימום האפשרי, אך לא תמיד ניתן להעלים את ההפרעה בתשבורת לחלוטין.

אי לכך, גם לאחר ניתוח להסרת משקפיים שהוכתר בהצלחה, אין זה מן הנמנע שהמנותח יזדקק למשקפיים עם מספר נמוך יחסית על מנת שיוכל לנהוג בשעות החשיכה, להשתמש במחשב, לצפות בסרט בקולנוע ועוד.

הצורך בביצוע ניתוח תיקון נוסף

סך הכול בין עשרה לעשרים וחמישה אחוז מהמנותחים זקוקים לניתוח נוסף לאחר הניתוח הראשון על מנת להגיע עד לתוצאה משביעת רצון כשבדרך כלל הניתוח השני נכנס לתמונה בעקבות חזרה חלקית של רוחק הראייה או קוצר הראייה.

היכולת לדייק בניתוח יורדת ככל שרוחק הראייה או קוצר הראייה חמור יותר. אי לכך, כשמדובר במספרים הקטנים יחסית, היכולת לדייק גבוהה והסיכוי לניתוח חוזר נמוך ואילו במספרים הגבוהים (בדרך כלל מדובר במספרים מעל 6-) הסיכוי לנסיגה בתוצאות הניתוח גבוה יחסית.

קיימת קורלציה מסוימת בין החומרה של קוצר הראייה לפני הניתוח לבין החזרה של קוצר הראייה במספרים הגבוהים ובמקרים החמורים ביותר של קוצר הראייה, הניתוחים החוזרים עלולים להוות סיכון וזאת כיוון שעלולה להיווצר צלקת בקרנית במהלך השיוף השטחי. כמו כן השיוף העמוק של הקרנית עלול לפגוע ביציבות של הקרנית עקב הסרת כמות גדולה של רקמה.

בכל מקרה בו מדובר על מטופל הסובל מקוצר ראייה חמור, יש להסביר לו לפני הניתוח כי הניתוח לא יסייע לו להיפטר מהמשקפיים, אלא רק ליהנות ממספר נמוך יותר במידת האפשר. במקרים נדירים מאוד בהם מבוצע תיקון יתר או חסר בניתוח, ייתכן גם כן כי יהיה צורך לעבור ניתוח נוסף.

חזרה של צילינדר לאחר ניתוח

במקרים נדירים יחסית ייתכן מצב שבו מתרחשת נסיגה חלקית עד מלאה של איכות הראייה שהושגה באופן מידי לאחר הניתוח. נסיגה מלאה של איכות הראייה מתרחשת בדרך כלל במקרים של אסטיגמטיזם, רוחק ראייה חמור או קוצר ראייה חמור. לאחר ניתוחי צילינדר, קיימת נטייה לחזרה של בין רבע לשליש מכמות הצילינדר אותה תיקנו בניתוח.

תוצאות הניתוחים

להלן כמה נתונים ממחקרים שבחנו את תוצאות הטיפולים בשנים האחרונות:

Exit mobile version