Site icon המרכז להסרת משקפיים

ניתוח להסרת משקפיים


הסרת משקפייםנכון להיום לפי ההערכות של המומחים בתחום נראה כי יותר ממיליארד וחצי בני אדם ברחבי העולם סובלים מקוצר ראייה, לרבות עשרים וחמישה אחוז מאוכלוסיית אירופה המערבית וארצות הברית כשבאזורים מסוימים ברחבי אסיה, שיעורי בעיות הראייה מגיעים אף לשבעים עד שמונים אחוזים.

חלומו של כל אדם הסובל מקוצר ראייה הוא להיות מסוגל לראות מבלי להיעזר משקפיים או עדשות מגע ועל כך נאמר: "זר לא יבין זאת". כתוצאה מכך, כבר למעלה ממאה שנים נעשים ניסיונות לבצע ניתוחי עיניים שונים על מנת לתקן באמצעים כירורגיים קוצר ראייה. למעשה כבר לקראת סוף המאה התשע עשרה נעשו ניסיונות לשיפור הראייה באמצעות חתכים בקרנית, אך קפיצת הדרך המשמעותית ביותר בתחום התרחשה רק בשנות השבעים של המאה העשרים.

בתקופה הזו רופא עיניים רוסי בשם Fyodorov Svyatoslav גילה באופן מקרי לחלוטין כי אחד מהמטופלים שלו נהנה משיפור משמעותי ביותר בראייה בעקבות חבלה שגרמה לשריטה בקרנית. בעקבות זאת החל לחקור את התחום ואת הניסיונות שבוצעו עד תקופתו ובסופו של דבר החל לטפל במטופליו על ידי ביצוע חיתוכים בקרנית באמצעות סכין יהלום חדה במיוחד. בתחילת שנות השמונים החלו לבצע את החיתוכים העדינים באמצעות קרני לייזר וכתוצאה מכך הצליחו להגיע לרמות דיוק גבוהות מאוד.

באילו בעיות ראייה ניתן לטפל באמצעות ניתוח לייזר?

להלן שלוש הבעיות המרכזיות בהן ניתן לטפל באמצעות ניתוח לייזר:

כיצד מבוצע ניתוח להסרת משקפיים?

חשוב להבין כי "ניתוח להסרת משקפיים" הוא לא ניתוח אחד כי אם מספר סוגים שונים של ניתוחים המבוצעים בטכניקות שונות, שמטרתם אחת היא – לשפר את הראייה בקרב הסובלים מאסטיגמציה, רוחק ראייה או קוצר ראייה. להלן הטכניקות המרכזיות בהן נעשה שימוש כיום:

בדיקות התאמה לפני ניתוח להסרת משקפיים

לא כל אדם באשר הוא אכן מתאים לעבור ניתוח להסרת משקפיים ולכן לפני שמבצעים את הניתוח, יש לבדוק את מידת ההתאמה של המטופל. באמצעות הבדיקות השונות אותן צריך לעבור המטופל לפני הניתוח, ניתן לא רק לוודא כי הוא אכן כשיר לעבור את הניתוח וכי הניתוח יכול לסייע לו ליהנות משיפור במצב הראייה, אלא לבחור את הניתוח המתאים ביותר עבור המטופל באופן אישי ואף לתכנן את ההליך הניתוחי מראש.

אחת הבדיקות החשובות ביותר טרם הההחלטה לבצע את הניתוח היא בדיקת רופא עיניים לשלילת מחלות עיניים שונות המהוות התוויית נגד לביצוע הניתוח, בדיקת פני השטח של הקרנית, בדיקת ראייה יסודית ועוד.

ניתוח להסרת משקפיים – האם ניתן לאבד לחלוטין את יכולת הראייה כתוצאה ממעבר ניתוח כושל להסרת המשקפיים?

סוגייה זו היא סוגיה קשה ועמוקה שפוגשת אנשים רבים שניגשים לתהליך של הסרת משקפיים, ושל מעבר ניתוח להסרת משקפיים. אז באנו לכאן המטרה להרגיע את הרוחות, וליידע אתכם שלא ניתן בשום פנים ואופן להתעוור כתוצאה ממעבר כושל של ניתוח להסרת משקפיים. ניתוחים להסרת משקפיים הם ניתוחים בטוחים מהבחינה הזו, וסתם לצורך הבנה כללית – שימוש יום יומי בעדשות מגע נחשב להרבה יותר מסוכן ממעבר ניתוח להסרת משקפיים.

ניתוח להסרת משקפיים – האם ניתן לחזור למצב של ראיה לקויה לאחר מעבר של ניתוח להסרת המשקפיים?

הרבה אנשים שמתעניינים במעבר של ניתוח להסרת משקפיים, מוטרדים מאוד מהסוגייה הבאה – האם לאחר מעבר הניתוח להסרת המשקפיים, ישנו סיכוי קיים כל שהוא שהראייה של אותו האדם תפגע שוב, והיא יהיה צריך להרכיב משקפיים מחדש? אז עבור כל אותם אנשים, חשוב לציין שאכן מבחינה סטטיסטית יש סיכוי ממשי שבו הראיה של אנשים שעברו ניתוח להסרת משקפיים תפגע לאחר מעבר הניתוח בהצלחה. אולם, מדובר מבחינה סטטיסטית על מספרים ועל אחוזים לא גבוהים מידי, שכן על פי ההערכות השונות מדובר על אחוז שנע בין חמישה אחוז לבין עשרה אחוז לכל היותר. במרב המקרים בנוסף לכך, מדובר על הידרדרות מצב הראיה בצורה מינורית לחלוטין, כזו שלעתים קרובות אפילו לא מחייבת ענידת משקפיים.

ניתוח להסרת משקפיים האם יש סיכונים?

ובכן, רמת הסיכון לביצוע הניתוח קטנה עד אפסית, שכן אחוזי ההצלחה גבוהים ורק עולים משנה לשנה בשל פלאי הטכנולוגיה. יחד עם זאת, כן נדרשת בדיקה יסודית שתקבע האם אתם מתאימים או לא מתאימים לביצוע הניתוח, זאת משום שבמצבים רפואיים מורכבים ובעיות ראייה או בעיות במערכת הראייה, לא תמיד ניתן לבצע את הניתוח. את הניתוח מומלץ לבצע מגיל 18 ואילך. בגילאים מבוגרים כלומר, מגיל 70 ואילך, לא בטוח שתהיו מתאימים לניתוח, אבל זה משהו שבהחלט ניתן לבדוק אותו לעומק מול מומחה המבצע ניתוח להסרת משקפיים באמצעות לייזר. 

Exit mobile version