המרכז להסרת משקפיים

הרכבת משקפי מולטיפוקל לאחר ניתוח הסרת משקפיים

הרכבת משקפי מולטיפוקל לאחר ניתוח הסרת משקפייםניתוח לייזר לתיקון ראייה, משנה את צורת הקרנית בעין בכדי ליצור אזורים שונים שיוכלו לסייע לראות במרחקים שונים.  

מטרת הניתוחים להסרת משקפיים למטופלים אשר נזקקים למשקפי מוטליטפוקל היא לתקן עין אחת כך שתוכל לראות למרחק, ואת העין השניה לתקן בכדי לשפר את הראיה הנדרשת לקרוב. אנשים אשר אינם מצליחיפ להסתגל לסוג זה של מראה, עלולים לחוות אובדן תפיסת עומק.

לניתוחי הלייזר התיקוניים יש שיעורי הצלחה גבוהים מאוד. למעשה, סקירה אשר בחנה ניתוחים רבים מצאה כי יותר מ 95% מהאנשים אשר עברו ניתוח לתיקון ראייה היו מרוצים מהתוצאות, וראו טוב יותר בהשוואה למצבם לפני הניתוח.

אולם, ישנם מקרים חריגים בהם התוצאות יהיו פחות טובות. פעמים רבות, הקרניות יגיבו באופן שונה לאנרגיית הלייזר ותקופת ההחלמה לאחר הניתוח תהיה שונה. לפעמים עקב ההתבגרות וההזדקנות הטבעית של העדשה, יידרשו המטפלים להרכיב משקפי מולטיפוקל, למרות הניתוח.

מהם משקפי מולטיפוקל

אנשים אשר מרכיבים משקפי מולטיפוקל בדרך כלל יהיו בני 40 ומעלה, כאשר הראייה לקרוב (presbyopia) אובדת כתוצאה מהגיל. מצב זה יוצר קושי הן בראייה לקרוב והן בראיה לרחוק (אשר נפגעה עוד קודם לכן, כתוצאה מגורמים גנטיים או אחרים), בנוסף למצבי אסטיגמציה (צלינדר) אשר קיימים בהפרעות ראייה ומובילים לתמונה פחות חדה.

משקפי מולטיפוקל מאפשרים לראות מקרוב ומרחוק על ידי הסתכלות בנקודות שונות על העדשה. יש אנשים הטוענים כי יש להסתגל למשקפיים אלה בהדרגה, אולם לאחר ההסתגלות, הראייה הינה ברורה יותר, ללא צורך בשימוש בשני זוגות משקפיים.

למעשה, משקפי המולטיפוקל, מאפשרים לאחד שני מרשמים מובנים בתוך עדשה אחת, בכדי לענות על הצרכים השונים. ישנם סוגים שונים של עדשות כמו עדשות ביפוקאליות, עדשות משולשות, ורפיקול או פרוגרסיביות. כל אחת מעדשות אלו נותנת מענה לסוגי בעיות שונות, ולהרכבי ראייה שונה.

החסרונות של משקפיים אלה הם שלפעמים תיתכן ראייה בוהקת במיוחד בלילה, במיוחד במהלך ההתאמה הראשונית של המשקפיים. כמו כן, למשקפיים אלה יש עלות גבוהה יותר בהשוואה למשקפיים רגילות, גם אם המטופל נדרש לקנות שני זוגות משקפיים, אשר ישמשו אותו לראיה מרחוק ולראיה מקרוב. לכן, רבים אשר מרכיבים משקפי מולטיפוקל רוצים להסתייע בניתוח לתיקון ראייה. במקרים מסוימים הם יידרשו לחזור למשקפיים אלה, גם לאחר הניתוח.

באילו מקרים זה עלול לקרות?

ניתוח התיקון מעצב מחדש את פני השטח של העין על ידי הסרת כמויות מיקרוסקופיות של רקמת הקרנית. לפעמים, תיקון זה עלול לגרום לחריגות בצורת הקרנית ולהפוך את הראייה לפחות טובה וחדה בהשוואה למצב שלפני הניתוח והרכבת המשקפיים.

אי סדרים אלה לפעמים ניתנים לתיקון בניתוח חוזר אולם אם הקרנית דקה מדי עבור ניתוח שני, חזרה להרכבת משקפיים יכולה להוות פתרון נוח יותר. כך שחזרה למשקפיים או סיוע בהם תיעשה כאשר ישנן הילות, בוהק, אסטיגמציה חריגה, המלווה בראייה מטושטשת ו / או מעוותת.

במקרים מסוימים, כאשר המטופלים בני פחות מ 40, הניתוח לא יוכל לעצור את נזקי הזמן. ולכן, זה די טבעי עבור אנשים אלה לפתח מצב של בעיות ראייה מקרוב, וחוסר יכולת להתמקד באובייקטים קרובים. עם זאת, סביר להניח כי המשקפיים יהיו בעלות עדשות דקות יותר ממה שנדרש לפני הניתוח וקלות יותר להסתגלות.

לפעמים יהיה צורך בהרכבת המשקפיים רק לתקופה זמנית, עד להסתגלות לתוצאות הניתוח. יש לקחת בחשבון ולהיות סבלניים עם תהליך ההחלמה הטבעי של העין. במקרה ויש רצון לעבור שוב ניתוח לתיקון הראייה, על מנת להוריד את הצורך החוזר במשקפיים, יש לחכות ולהמתין תקופת זמן מסוימת לאחר הניתוח הראשון.

Exit mobile version