המרכז להסרת משקפיים

הכנות לקראת ניתוח להסרת משקפיים

הכנות לפני ניתוחאמנם ניתוח הסרת משקפיים נחשב לאחד הניתוחים הפחות מסוכנים שישנם ואמנם מדי שנה מבוצעים בישראל למעלה מחמישה עשר אלף ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר, אך עדיין – על מנת להפחית את הסיכון למינימום, מומלץ ביותר להקפיד על ביצוע ההכנות המתאימות באופן המדויק ביותר, ללא פשרות. במאמר שלפניכם נפרט אודות ההכנות הרלוונטיות שיעזרו לכם להתכונן לניתוח לא רק מבחינה טכנית, אלא גם מבחינה נפשית.

ידע זה כוח – אגרו כמה שיותר מידע בנושגע לניתוח

ההמלצה הראשונה שלנו אליכם היא לרכוש כמה שיותר ידע בנוגע להליך שאתם עתידים לעבור. אל תתביישו לשאול את המנתח שלכם כל שאלה שהיא, גם אם אתם סבורים כי היא מטופשת או לא רלוונטית. למעשה זהו אחד מהתפקידים החשובים ביותר של המנתח שלכם: לוודא כי הבנתם באופן בהיר וברור מה הן הסכנות הכרוכות בניתוח, מה הוא ההליך המדויק שאתם עתידים לעבור, מה הן התוצאות המצופות מהניתוח, מה הן האלטרנטיבות העומדות בפניכם ועוד.

בנוסף לכך, חשוב שלא להמתין עד לתקופה שאחרי הניתוח ולברר מראש מה הן ההנחיות להתנהגות והתנהלות לאחר הניתוח כשמומלץ לפנות את לוח הזמנים לתקופת מה לאחר הניתוח, על מנת לאפשר לעצמכם להחלים כראוי. ככל שתרכשו יותר ידע רלוונטי, כך תוכלו להגיע לניתוח מוכנים יותר וללא ספק גם רגועים הרבה יותר.

הפסקת ההרכבה של עדשות המגע לפני הניתוח

אם אתם מרכיבים עדשות מגע רכות, עליכם להפסיק את השימוש בהן כשלוש יממות לפני הניתוח (72 שעות) ובדיוק באותו האופן יש להפסיק את השימוש בהן שלוש יממות לפני בדיקות ההתאמה לניתוח. אם אתם מרכיבים עדשות קשות, עליכם להימנע מהרכבתן כעשרה ימים לפני הניתוח ובדיקות ההתאמה ואם מדובר בעדשות אורטוקיי, יש להפסיק את השימוש בהן כשלושה חודשים לפני הניתוח. כל זאת רלוונטי אלא אם כן המנתח שלכם הנחה אתכם אחרת כמובן.

מספר הנחיות כלליות עבור המועמדים לניתוח על קצה המזלג

חשיבות המלווה בניתוח הסרת משקפיים

מומלץ מאוד שלא להגיע לניתוח הסרת משקפיים ללא ליווי. בקשו מחבר קרוב או מקרוב משפחה שיגיע אתכם לניתוח עצמו ושימתין עד לסיום הניתוח וזאת כיוון שבדרך כלל לאחר הניתוח הראייה עדיין מטושטשת ורוב הסיכויים שתזדקקו לסיוע בהגעה לביתכם. כמו כן בן לוויה יכול לסייע לכם להתמודד מבחינה רגשית עם השינוי הגדול שאתם עתידים לעבור.

אמנם מדובר בניתוח קצר מאוד יחסית, אך עדיין יש לקחת בחשבון כי כל התהליך כולו עלול להימשך מספר שעות כשהכוונה היא לקליטתכם, להליך עצמו, לזמן ההתאוששות מהניתוח ועוד. עליכם להיות מודעים לכך ולהכין לקראת זה את בן הלוויה שלכם.

Exit mobile version