המרכז להסרת משקפיים

עלות ניתוח קטרקט פרטי

עלות ניתוח קטרקט פרטיקטרקט היא בעיה בעין שגם פוגשת אותנו באופן אסתטי, וגם משפיעה על הראיה שלנו. בדרך כלל, הופעת קטרקט תגיע בגיל מאוחר (בסביבות גיל 60 עד 70). יש תסמינים מוקדמים שיכולים לעזור לנו לזהות את תחילת הופעת קטרקט, וככל שנפעל מהר יותר כך הניתוח יהיה פחות מורכב. ניתן לבחור בין שתי אפשרויות, האחת היא ניתוח במרפאה פרטית והשנייה היא דרך הקופה. ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש על עלות ניתוח קטרקט פרטי, מה זה קטרקט וכיצד מבוצע הניתוח. 

 

עלות ניתוח קטרקט פרטי – התהליך

ניתוח קטרקט הוא תהליך שבאותו יום אתם חוזרים הביתה, אין צורך באשפוז או המתנה. תהליך הניתוח כולל מספר שלבים, ריכזנו את כל השלבים לפניכם:

  1. בשלב הראשון תבוצע הרדמה מקומית בעין באמצעות טיפות, ככה אתם לא תרגישו דבר במהלך הניתוח. כמו כן, מי שמעוניין יכול לקבל תרופות הרגעה לפני הניתוח. בכל מהלך הניתוח אתם ערים, אבל אתם לא תראו שום דבר מעבר לקשת של אורות.
  2. לאחר מכן מבוצע חתן זעיר בקרנית. המנתח משתמש בלהב או בלייזר, בדרך כלל החתך אינו זקוק לתפרים בשביל סגירה. לאחר ביצוע החתך המנתח מסיר את הקטרקט באמצעות טכניקות כאלה ואחרות, לעיתים גלי אולטרסאונד כדי לפרק את העדשה לחתיכות זעירות רבות. לאחר פירוק העדשה המנתח שואב את כל החתיכות החוצה. 
  3. השלב האחרון הוא הכנסת עדשה חדשה ומלאכותית. המנתח מכניס את העדשה דרך החתך אותו ביצע מקודם, העדשות יכולות להתקפל בצורה נוחה כדי להחדיר אותן בצורה פשוטה. העדשה נפרשת במקום בו העדשה העכורה הייתה. לאחר מכן, המנתח מדביק מגן על העין כדי למנוע זיהומים.

משך זמן הניתוח אורך בין 10 דקות ועד 15 דקות. הפגישה עצמה עשויה לארוך מספר שעות עם אנחנו מחשבים את זמני ההכנה והתאוששות. תוכלו להתייעץ עם רופא העיניים לפני קביעת התור כמה זמן נמשך הניתוח. לאחר סיום הניתוח אתם תהיו במעקב בין 15 דקות ועד חצי שעה, שם גם בעל המקצוע קובע לכם את הפגישה הבאה לצורך מעקב. בסיום זמן ההמתנה תוכלו ללכת הביתה. ייתכן ופרק זמן קצר אחרי הניתוח אתם עדיין תראו בצורה מטושטשת, אך בהדרגה תוכלו לראות שיפור בראייה תוך מספר ימים עד שבועות. חשוב להדגיש שכמו כל ניתוח ותרופה, גם כאן יש תסמיני לוואי. תסמיני הלוואי כוללים עיניים דומעות, אדמומיות בעיניים, תחושת יובש ועוד.

קראו עוד: בדיקות לפני ניתוח קטרקט

עלות ניתוח קטרקט פרטי בלייזר

אפשר לראות שיפור משמעותי בתחום ניתוחי העיניים בשנים האחרונות, אחת הטכנולוגיות המתקדמות היא שימוש בלייזר. בניתוחי קטרקט נוכל לשלב הדמיה תלת ממדית ובאמצעות לייזר ניתן יהיה להסיר בצורה מדויקת את הקטרקט. המנתח משתמש בלייזר במקום להב לצורך יצירת החתך שציינו קודם לכן, וכמו כן באמצעות לייזר המנתח שובר את העדשה ומפרק אותה. בדרך כלל קופות החולים דורשות השתתפות עצמית כאשר מדובר על ניתוח קטרקט בלייזר, הביטוח שלכם יכול לכסות חלק מהעלויות. טווח המחירים של התוספת הוא בין 2,000 ש"ח ועד 6,500 ש"ח.

 

ניתוח קטרקט בלייזר – יתרונות

לפני שנרחיב על עלות ניתוח קטרקט פרטי, מהם היתרונות של ניתוח קטרקט? ניתוח קטרקט היא הדרך היחידה לפתור את הבעיה של עין עכורה ולחדד את הראיה. מוטב לציין, ניתוח קטרקט משפר את הראיה רק עקב קטרקט ולא מסיבות אחרות. כיום אין תרופות שיכולים לשפר את הראיה למי שסובל מקטרקט. היתרונות אליהם אתם צפויים לאחר הניתוח הם: ראייה חדה וברורה, אתם לא תסתנוורו כאשר אתם מסתכלים על אורות, תוכלו לנהוג בלילה, ראיית צבעים חיה יותר, אתם לא תסתמכו על משקפיים במקרים מסוימים ויתרונות אסתטיים. חשוב להדגיש שגם אחוזי ההצלחה בניתוח קטרקט הם די גבוהים, קטרקט משפר את הראיה ל-97% ממי שסובל מקטרקט.

עלות ניתוח קטרקט פרטי – מחירים

סוג ניתוח קטרקט כלול בסל בריאות עלות ניתוח פרטי הערות
ניתוח סטנדרטי באמצעות להב כלול 3,000-4,500 ש"ח ניתוח המבוצע גם במרפאות של קופת החולים. היתרון במרפאות פרטיות הוא שאתם יכולים לבחור את המנתח.
ניתוח קטרקט עם עדשת מולטיפוקל לא כלול המחיר עבור העדשה נע בין 3,000 ש"ח ועד 8,000 ש"ח.  בדרך כלל מרפאות של קופות חולים לא יחזיקו בעדשות אלו – יש לברר מול המרפאה.
ניתוח קטרקט בלייזר לא כלול המחיר של תוספת לייזר נע בין 2,000 ש"ח ועד 6,500 ש"ח. ניתן לראות האם קופת החולים יכולה להשתתף בהוצאות. כמו כן, למי שיש ביטוח פרטי ניתן יהיה להפעיל אותו.

רוב האנשים בוחרים במרפאות פרטיות. הסיבה לכך היא גם זמני המתנה נמוכים יותר, גם יחס אישי וגם מגוון רחב של בחירות בנוגע למי מנתח אתכם, סוג הניתוח וליווי לאחר הניתוח. 

Exit mobile version