המרכז להסרת משקפיים

עדשות מגע או ניתוח לייזר?

עדשות מגע או ניתוח לייזרניתוח עיניים בלייזר הוא תשובה מהירה ונטולת כאב לבעיות ראייה. ההליך מוביל לשיפור משמעותי בראייה, בתוך מספר שבועות לאחר הניתוח. יחד עם זאת, מדובר בקבלת החלטה משמעותית. מחקרים שנערכו על ידי רופאי עיניים מובילים, חישבו את הסיכון לאובדן ראייה משמעותי בעקבות ניתוח לייזר, ומצאו כי הסיכונים מתרחשים באחד מתוך עשרת אלפים מקרים.

הממצאים דווחו במכתב שפורסם באוקטובר 2006 בכתב העת Archives of Ophtalmology. מסקנתם היא שאין להניח באופן אוטומטי כי עדשות מגע בטוחות יותר מניתוח לייזר, וכי הנחה זו הייתה אולי נכונה בעבר, אך כיום זה בהחלט לא המקרה יותר.

יתרונות ניתוח לייזר לעומת עדשות מגע

היתרון המשמעותי ביותר של ההליך הוא שהמנתח יכול להתאים את ההליך לכל עין באופן אישי. בהליך זה, הרופא מעצב מחדש את הקרנית הפנימית, לטיפול בבעיות הראייה. זהו ניתוח העיניים הנפוץ ביותר, המאושר על ידי ה-FDA, נטול כאבים, מהיר ויעיל. עשרות מיליוני מטופלים נהנים מראייה מצוינת לאחר ההליך, ואורח חיים משופר, מבלי להזדקק למשקפיים או עדשות מגע.

ההשוואה הישירה של סיכוני ניתוח לייזר לעומת יתרונות עדשות מגע, מורכבת בשל הסיבוכים הכירורגיים המיידיים הנובעים מהניתוח, והסיכונים הקשורים לעדשות מגע, המצטברים במשך שנים רבות. לצד היתרונות הרבים של ניתוח לייזר לשיפור הראייה, קיים הסיכון הרב יותר של ההליך, לעומת הרכבת עדשות. בעיות הנגרמות כתוצאה מעדשות מגע, מתפתחות בדרך כלל לאחר זמן רב, ואילו סיבוכי הניתוח, אם הם מתרחשים, מופיעים זמן קצר לאחר ההליך.

הסיכונים הכרוכים בהרכבת עדשות, ובניתוח לייזר, הם בעיקר דלקת עיניים, אך מצב זה ניתן לשינוי בזכות הטכנולוגיה החדשה המאפשרת הרכבת עדשות בטוחות, וביצוע הליך בטיחותי לניתוח. בנוסף, השיטות החדשות בהן משתמשים רופאים לביצוע הניתוח, בטוחות ויעילות יותר בשיפור הראיה. עדשות מגע אינן נחשבות לתמיד לבחירה בטוחה יותר בהשוואה לניתוח, ויש למדוד את הסיכונים והיתרונות בהתאם למצב הראייה האישי של כל מטופל. בסופו של דבר, גם עדשות מגע וגם ההליך נחשבים לבטוחים ביותר, אם כי קיימת אפשרות קטנה לסיבוכים, בשני המצבים.

בניגוד לאמונה הרווחת, האפשרות הטובה ביותר עבור רוב האנשים הסובלים מבעיות ראייה, היא ניתוח לייזר. הוא אינו מסוכן כפי שרוב האנשים סבורים, וכאשר הוא מבוצע במקצועיות ומיומנות, והמטופל מקפיד על הנחיות המנתח לאחר ההליך, הוא מוביל להצלחה משמעותית בשיפור הראייה. כך או אחרת, ברוב המקרים, ההחלטה אם לעבור את הניתוח או להמשיך להרכיב עדשות מגע היא החלטה אישית של המטופל.

סיכוני עדשות מגע

יש להבין כי רוב הסיכונים הכרוכים בהרכבת עדשות מגע, נובעים בדרך כלל מחוסר הקפדה על טיפול נכון בעדשות, מה שמגביר את הסיכוי ללקות בזיהום, המהווה את הגורם העיקרי לאובדן ראייה בקרב מרכיבי עדשות.

הקרנית היא החלק בעין החשוף לזיהומים כתוצאה מהרכבת עדשות מגע. במקרים קיצוניים, אדם עלול לאבד חלק מהראייה שלו, או להתעוור לחלוטין. שימוש שגוי בעדשות, כגון חוסר הקפדה על החלפת עדשות ישנות, חוסר הקפדה על חיטוי נכון ושמירה על לחות, ושינה עם העדשות, מגבירים פי עשרים את הסיכוי לסבול מדלקת קרנית ולסבול מכאבים ויובש בעיניים.

אדם המרכיב עדשות מגע מתבקש לנקוט בצעדי זהירות כדי למזער את הסיכונים. היגיינה נאותה והרגלים טובים בטיפול בעדשות המגע מומלצים ביותר וכוללים רחיצת ידיים עם סבון לפני הטיפול בעדשות, הימנעות מרחיצת העדשות במי ברז, והימנעות משינה עם העדשות, אלא אם כן כך נקבע על ידי הרופא, ובמקרה זו מותאמות עדשות מיוחדות.

חיטוי העדשות צריך להתבצע אך ורק על ידי החומרים המתאימים המומלצים על ידי הרופא, ויש להחליף את העדשות אחת לשלושה חודשים. יחד עם זאת, הזיהומים עלולים להתרחש גם כשאדם מקפיד על כל אמצעי הזהירות.

עדשות מגע או ניתוח לייזר האם ניתוח להסרת משקפיים בלייזר עשוי לגרום לעיוורון?

עלינו להבין כיום הביקוש למעבר ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא ביקוש אשר נמצא בצמיחה ובגדילה בלתי נגמרים. אנשים רבים רואים שמדובר על ניתוח פופולארי, שמסייע לאנשים רבים בהסרת המשקפיים אחת ולתמיד, ולכן הם מביעים עניין רב במעבר של ניתוח כזה גם כן. אולם, ישנה סוגיה אחת גדולה שמעסיקה לעתים קרובות את כל האנשים שמתלבטים לגבי מעבר של ניתוח להסרת המשקפיים, וסוגייה זו היא כאמור האם ניתן להתעוור כתוצאה מניתוח לא מוצלח להסרת המשקפיים. עבור אותם האנשים, עלינו להפריך את השמועות, ולציין בצורה חד משמעית כי מדובר על סיטואציה לא אפשרית, ולמעשה, לא ניתן להתעוור כתוצאה ממעבר של ניתוח לא מוצלח להסרת המשקפיים בלייזר

עדשות מגע או ניתוח לייזר האם ההחלמה מניתוח לייזר להסרת המשקפיים היא החלמה קשה?

אחד הדברים שהניתוח להסרת המשקפיים בלייזר הכי מוכר בגינם זה זמן ההחלמה הארוך והלא פשוט לאחר מעבר של ניתוח זה. בהתחלה, לאחר מעבר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, לא ניתן אפילו לפקוח את העיניים, ויש להישאר מרותקים למטה ככל הניתן. גם לאחר מכן החזרה לראיה מלאה היא הדרגתית ואינה מהירה בכלל. אולם, חשוב להבין שעם הזמן, טכנולוגיות חדשות וטכניקות חדשות להסרת משקפיים פורצות לחיינו, כך שבעתיד הקרוב, ייתכן מאוד שדרך ההחלמה מניתוח להסרת משקפיים בלייזר תהינה קלה בצורה משמעותית.

אין ספק כי אם משווים בין השניים, הסרת משקפיים באמצעות לייזר עדיפה על הרכבת עדשות מגע, שכן הניתוח בעצם מאפשר לנו לראות בצורה חדה וטובה בלי שום עזרים. כל שנותר לכם הוא לברר לעומק איך תוכלו להיפטר מהמשקפיים אחת ולתמיד, לגשת למומחה המתמחה בהסרת משקפיים באמצעות לייזר ולצאת לדרך. הסיכוי שאתם מתאימים לביצוע הניתוח הוא גבוה ולכן כדאי להתחיל את התהליך בצורה יסודית ומקצועית


Exit mobile version