המרכז להסרת משקפיים

ניתוח לייזר בעיניים החלמה

ניתוח לייזר בעיניים החלמהבמידה ואתם שוקלים לבצע ניתוח לייזר בעיניים כדאי לדעת מה ההחלמה הכרוכה בתהליך. החלמה של ניתוח לייזר בעיניים משתנה בהתאם לשיטה בה מתבצע ההליך ובין כל מטופל ומטופל. על ניתוח לייזר בעיניים וההחלמה שלו נרחיב במאמר הבא. 

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- הכנה לפני הניתוח

לפני ניתוח לייזר בעיניים יש לבצע הכנה. קודם כל המטופל יגיע לפגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ המטופל יסביר על מצבו הרפואי, האם נוטל תרופות ועוד. חשוב מאוד שהמנתח יסביר למטופל את כל האלמנטים הכרוכים בניתוח לייזר בעיניים. בפגישה זו יש לבצע תיאום ציפיות בין המנותח לבין המנתח. לפני הניתוח חשוב מאוד לשבת עם המנתח ולתאם את הציפיות מהניתוח על מנת שלא יהיו אכזבות או הפתעות. חשוב מאוד שהמנתח יסביר את ההשלכות של הניתוח, את הסיכונים האפשריים, את תקופת ההחלמה שעליו לעבור, כיצד עליו להתנהל לאחר הניתוח ועוד. 

כמו כן, במסגרת ההכנה לניתוח לייזר בעיניים המטופל יעבור מספר בדיקות שונות. בדיקות אלה מתבצעות במטרה לוודא כי המטופל מתאים לעבור את הניתוח. בין הבדיקות הללו יבדקו את עובי הקרנית של המטופל, את מידת החומרה של ליקוי הראייה ממנו סובל, ישללו קיום של מחלות סיסטמיות או מחלות עיניים, ימפו את פני השטח של הקרנית ועוד.

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- כיצד מתבצע?

ניתוח לייזר בעיניים הוא הליך כירורגי שמטרתו לתקן ליקויי ראייה ולהסיר את השימוש במשקפיים. ניתוח לייזר בעיניים מתבצע על ידי קרן לייזר. 

קיימות שיטות שונות המשמשות לניתוח לייזר בעיניים. כל שיטה המשמשת לניתוח לייזר בעיניים מתבצעת באופן אחר כאשר המטרה היא זהה. כל שיטה מתאימה למטופלים עם רקע רפואי אחר ולכן קשה לקבוע איזו שיטה עדיפה. כמו כן, ההבדל בשיטות יבוא לידי ביטוי גם ברופא המנתח ובגישה בה הוא מעדיף לבצע את הניתוח. 

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- סיכונים

קיימים מספר סיכונים אפשריים בניתוח לייזר בעיניים. לפניכם הסיכונים המרכזיים- 

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- הגבלות

לאחר שהניתוח יסתיים, המטופל ישוחרר הביתה למנוחה. ברוב המקרים לאחר הניתוח לא יהיה אשפוז ולכן יש צורך במלווה שיוכל להחזיר את המטופל הביתה. 

האיסור הראשון לאחר ניתוח לייזר בעיניים הוא נהיגה ברכב. אסור לנהוג אחרי ניתוח לייזר בעיניים מאחר שמצב הראייה לא מאפשר נהיגה. בדרך כלל לאחר הניתוח הראייה תהיה מטושטשת וההרגשה הכללית לא תהיה טובה כל כך. 

מומלץ לקחת מספר ימי מנוחה מהעבודה. ניתוח לייזר בעיניים הוא ניתוח באזור רגיש ולכן מומלץ לקחת מספר ימים בהם אתם נחים, לא מסתכנים ונותנים לעין להחלים כהלכה. 

מיד לאחר הניתוח המטופל יחווה אי נוחות מסוימת, עיניים דומעות, ראייה מטושטשת, אדמומיות ועוד. מדובר בתסמינים נפוצים. המטופל צריך להבין מה כולל תהליך ההחלמה על מנת למנוע פעולות שיגרמו לנזק במהלך ההחלמה או לחשוף את המטופל לסיכונים. 

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- בדיקת מעקב

לאחר ניתוח לייזר בעיניים  יש לבצע בדיקות מעקב. בדיקות אלה חשובות מאוד לתהליך ההחלמה מהניתוח. בדרך כלל המנתחים יקבעו את פגישת המעקב עוד לפני הניתוח. בבדיקת המעקב הרופא יעריך את קצב ההחלמה ויבדוק את מצב הראייה של המטופל. כמו כן יש לבדוק האם יש צורך בטיפול חירום לאחר הניתוח. 

ברוב המקרים בדיקת המעקב תתבצע יום לאחר הניתוח על מנת להעריך את ההחלמה המוקדמת ואת מצב בריאות העין. לאחר הבדיקה הראשונה יתבצעו בדיקות מעקב נוספות במשך כחצי שנה על מנת לוודא שההחלמה מתבצעת כנדרש.

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- מה זמן ההחלמה המשוער?

לאחר ניתוח לייזר בעיניים צפויה תקופת החלמה. תקופת ההחלמה משתנה בין מטופל למטופל ובין השיטות השונות. ברוב המקרים לאחר יום או יומיים הראייה של המטופל תשתפר בהדרגה. באופן ממוצע תקופת ההחלמה הצפויה היא כשישה חודשים מיום הניתוח. 

בדרך כלל המטופל יוכל לחזור לעבודה ולפעילות רגילה כבר לאחר מספר ימים. לאחר שלושה ימים הראייה תשתפר ואי הנוחות תפחת באופן משמעותי. שאר תופעות הלוואי כמו רגישות לאור וראייה מטושטשת יימשכו עד שבוע ותסמינים אחרים יימשכו אף חודש לאחר הניתוח. בתום שישה חודשים העין אמורה להחלים באופן סופי. 

 

ניתוח לייזר בעיניים החלמה- הנחיות לאחר הניתוח

כפי שציינו, קיימות שיטות שונות לביצוע ניתוח לייזר בעיניים. בעקבות כך, כל שיטה כוללת הנחיות אחרות לאחר הניתוח. עם זאת קיימות הנחיות כלליות בנוגע להתנהלות הנדרשת לאחר ניתוח לייזר בעיניים. 

קודם כל יש להימנע מסביבות אפופות עשן או מישיבה סמוך לחומרים בוערים, לדוגמא מקל קטורת. כמו כן יש להימנע משהייה במקומות מאובקים כמו מחסנים או ספריות ישנות. 

לאחר הניתוח יש להימנע ממריחת תכשירים קוסמטיים או איפור. אין למרוח קרמים על הפנים, מייקאפ, אייליינר, מסקרה וכיוצא בזה. מריחה של תכשירים אלה עלולה לגרום לזיהום ולכן חשוב להימנע מכך. 

יש לקחת בחשבון שחשוב להימנע ממגע בעיניים. אסור לשפשף את העיניים או ללטף אותן. כמו כן הימנעו מביצוע פעילות גופנית עד חודש לאחר הניתוח. 


Exit mobile version