המרכז להסרת משקפיים

ניתוח לייזר בעיניים בצבא

ניתוח לייזר בעיניים בצבאניתוחי הסרת משקפיים באמצעות לייזר הם מהניתוחים הפופולאריים ביותר בעולם ובישראל. עלינו להודות, משקפיים הם לא תמיד הדבר הכי נוח. אומנם יש כאלו שמשקפיים נראים עליהם טוב אבל גם הם יעידו שאיכות החיים עם משקפיים היא פחותה. לא מדובר רק על המימד הרפואי אלא על חיי היום יום עצמם. משקפיים יכולות להיות דבר מסורבל, הן נופלות, מתעקמות, נשברות, מגבילות אותו בפעילויות מסוימות, מתלכלכות, דורשות תחזוק וניקיון וכמה פעמים קרה שפשוט שכחנו אותם היכנשהו… גם עדשות המגע לא מיטיבות את הסיפור, ביחוד שכל העניין של להלביש ולהסיר מסובך כל כך ודורש זמן רב.

כל זה הוא נחלתם של בעלי המשקפיים ועדשות המגע ב"אזרחות". כעת חשבו על אותם בעיות כאשר הן קורות בצבא. הן מתעצמות וגדלות פי כמה. שכן הסביבה הצבאית, השירות עצמו והמשימות הצבאיות, מקשות הרבה יותר. זו גם הסיבה שניתוח לייזר בעיניים בצבא הוא ניתוח מבוקש מאוד.

לא רק לפני

אנחנו בהחלט שמענו על ניתוחי לייזר הנערכים לפני הגיוס. אבל ניתוח לייזר בעיניים בצבא, למה? הרי אנחנו כבר משובצים. ניתוחים המבוצעים לפני הצבא נועדו לרוב להעלות את פרופיל המתגייס מתוך מטרה לפתוח בפניו יחידות מסוימות, לרוב קרביות, שהוא אינו יכול להתגייס עליהם עם סעיף משקפיים, המשפיע על הפרופיל. חלק מן היחידות דורשות פרופיל 97 וגם אלו שלא, במידה והמספר גבוה מידי, הפרופיל ירד עד שגם יחידות קרביות רגילות לא יהיו פתוחות עבור המתגייס.  אבל אם כבר השתבצנו ביחידה שלנו (כאמור, רוב היחידות הקרביות מאפשרות משקפיים עם מספרים סבירים) וכבר קיבלו אותנו אליה למרות המשקפיים, למה בכלל לנסות להסיר את המשקפיים?

קשה באימונים, קשה גם בקרב

בואו נדמיין את השגרה הצבאית. היא לחוצה, קצרה בזמנים, ובעיקר לא ידידותית למשתמש. אנחנו לא באים להוריד חלילה את המוטיבציה אבל הדבר מוכר לכולם. אז כל הכבוד, החלטתם להתגייס לקרבי ולאתגר את עצמכם. זה עדיין לא אומר שעליכם לסבול יותר מהשאר. אם אתם רצים, אתם לא צריכים שכל העדשות יתכסו אדים בלילה או בקור. ואם מה תנגבו? הרי אין פנאי "לפתוח שולחן" וערכת ניקוי. כל הידיים מלוכלכות. מסביב בוץ, שיחים, קוצים ואבק. שטח כמו ששטח בקרבי צריך להיות. אתם לא צריכים שהמשקפיים יפלו בפעילות או בזחילות, שיפריעו לכם עם הנשק, שישברו, שיתעקמו, מכל מיני חפצים אחרים שפוגעים בהם, שיאבדו מכל הלחץ והבלבול שמסביב. 

זה עם משקפיים רגילות. עדשות מגע זה סיפור אחר. עדשות מגע זקוקות לסביבה סטרילית יותר. סביבה שמאוד קשה להשיגה בשטח או בפעילות. כולנו יודעים שלא טוב ובריא להשאיר עדשות מגע זמן רב בעיניים או כשהולכים לישון. איך זה מסתדר עם מציאות של פעילות ארוכה שעורכת לעיתים מעל 12 שעות או את מה שהחיילים אוהבים הכי בעולם – שינה חטופה של כמה דקות בין פעילות לפעילות? ואם כבר זכיתם לשינה מסודרת יותר, הרי שהיא בת כמה שעות בודדות, לא תרצו בוודאי לבזבז אותה על טקס הסרת העדשות. ובבוקר, כשהלחץ מדבר וחייבים להיות בזמן למסדר או ליציאה, אחרי גלח"צ, אנחנו נקדיש זמן רב כל כך לטקס של החזרתן לעין? ניתוח לייזר בצבא יכול לתת לכם הזדמנות למהפך באיכות החיים גם האזרחיים וגם הצבאיים.

קראו עוד: הסרת משקפיים בלייזר

בתיאום עם הצבא

חלק גדול וחשוב בביצוע ניתוח לייזר בעיניים בצבא הוא לעשות זאת בתיאום עם הצבא. הסיבה לכך היא כפולה: קודם כל סדר ותיאום, כמו שצריך להיות אבל גם כדי לשמור או לשפר את מקומכם או מעמדכם. הצבא מבין את חשיבות העניין ואפילו מעודד בצורה מסוימת את הבוחרים ללכת. למשל ישנם יחידות אשר מי שעובר ניתוח, מקומו בהם נשמר, לתקופה הנדרשת לניתוח (וגם 3 חודשים לאחר מכן, שאלו לעיתים חלק מן הדרישות). 

לצערנו, ניתוח לייזר בעיניים בצבא אינו ממומן על ידי הצבא (בניגוד לצבאות אחרים בעולם). יתרה מכך, לעיתים, ניתוח לייזר שכזה לפני הצבא יכול להיות זול יותר, משום שיתכן וחלק ממנו יהיה מסובסד על ידי קופת החולים. לכן, יש כאלו המבצעים את הניתוח לפני הצבא אבל גם אם לא עשיתם כן, אין ספק ששווה להשקיע בניתוח גם בזמן השירות הצבאי ולשרג בכמה רמות את איכות החיים שלכם.

בתיאום עם הרופא

ניתוח עיניים הוא ניתוח נפוץ ומוכר. אחוזי ההצלחה בו גבוהים מאוד וזמן ההחלמה כיום הוא קצר מאוד וכבר בתוך שבוע אפשר לחזור לרוב הפעולות. ועדיין מדובר בניתוח ולכן אסור לעשותו כלאחר יד. לא כולם יכולים לעבור את הניתוח. ישנם אנשים עם בעיות עיניים שימנעו זאת או כאשר המספר אינו יציב – לרוב לא מומלץ לבצע אותו. חשוב להתייעץ עם רופא וחשוב לעשות זאת עם רופאים מומחים. אנחנו מבינים את הצורך והרצון העז לבצע ניתוח לייזר בעיניים בצבא אבל לא בכל מחיר. הרי בסופו של דבר מעניינת אותנו התוצאה הטובה ולא נרצה לעבור "בכוח" ניתוח בלי להגיע לתוצאות מיטביות. למכונים והמרפאות כיום יש ציוד מתקדם ומדויק המאפשר לקבוע מידת התאמה.

חשוב לקבל גם את עצת הרופא או המנתח על שיטת הניתוח. ישנם כמה שטות לביצוע ניתוח לייזר בעיניים בצבא. שיטת LASIK נחשבת לרוב לשיטה מתקדמת יותר אבל היא לא בהכרח תתאים לדרישות הצבאיות" שכן היא שיטה עדינה יותר ולפיכך העין פגיעה יותר. זה לא מפריע כמובן בדרך כלל אבל במציאות הצבאית שלפעמים יכולים להיות בה "לחצים" גדולים יותר על אזור העין – היא לרוב פחות מתאימה. במומה השיטה המועדפת היא שיטת ה- PRK. זו שיטה שנחשבת מורכבת יותר והיא כוללת גם אלמנטים שונים המצריכים החלמה של שבוע אבל התוצאה נחשבת ל"עמידה" יותר. (תוכלו לקרוא על השיטות השונות בהרחבה במאמרים שבאתר).


Exit mobile version