המרכז להסרת משקפיים

כמה עולה ניתוח קטרקט?

כמה עולה ניתוח קטרקטניתוח קטרקט נחשב לניתוח מהיר שאינו כולל כאבים. הניתוח משפר את הראיה עבור המטופל בשיעור של 97% מכלל המנותחים. ניתן לבצע ניתוח קטרקט דרך מכונים הפועלים עם קופות החולים, דרך קופות החולים או מרפאות פרטיות. אם גם אתם שוקלים לעבור ניתוח קטרקט, כדאי שתקראו את הדברים הבאים. 

 

מה זה ניתוח קטרקט?

לפני שנסביר על כמה עולה ניתוח קטרקט, מה זה בכלל אומר? ניתוח קטרקט הוא ניתוח עיניים הכולל הסרה של עכירות בעדשת העין. בדיוק כמו למצלמה, גם לעיניים שלנו יש עדשות שמטרתן למקד את האור. עדשת העין עשויה ממים וחלבונים, וכאשר נוצר קטרקט החלבונים מתפרקים באופן טבעי, ולכן נוצר צבע עכור וצהבהב. אחת הסיבות הפופולריות לקטרקט היא הזדקנות. קיימים בנוסף לכך גם מצבים רפואיים שונים שיכולים לגרום גם הם לקטרקט כמו פציעות, ניתוחי עיניים, תרופות ועוד. 

התסמינים המובילים של קטרקט מלבד לצבע עכור בעדשת העין היא ראייה מטושטשת, הילות סביב אורות בהירים ולעיתים גם ראייה כפולה. במהלך ניתוח קטרקט הרופא מסיר את העדשה העכורה ומחליף אותה בעדשה שקופה ומלאכותית. הרופא המנתח מסייע לכם בבחירת העדשה באמצעות עינית ייעודית, ככה תוכלו לראות איזו עדשה נוחה לכם. לרוב האנשים מושתל IOL כחלק מניתוח קטרקט, ה-IOL מסייעים למעבר של עין בצורה ממוקדת, מיקוד ותיקון קוצר ראייה ורוחק ראייה. ניתוח עיניים קטרקט הוא כיום הדרך המוכחת היחידה לטיפול בקטרקט אצל מבוגרים. הניתוח נחשב להליך מהיר עם החלמה מהירה, ייתכן ואתם זקוקים לניתוח רק בעין אחת. אם יש לכם קטרקט בשתי העיניים, הרופא כנראה ייקבע לכם ניתוח בהפרש של שבוע או שבועיים

האם ניתוח קטרקט כואב?

מרבית המנותחים כמעט ולא חשים כאב במהלך או לאחר הניתוח. במהלך הניתוח אתם עוברים הרדמה מקומית באמצעות טיפות עיניים, ככה לא תחושו שום דבר. זמן קצר לאחר הניתוח, העין יכולה להרגיש מעט יבשה ולרוב הרופא יכול להמליץ לכם על תרופות להפחתת כאב שאינן דורשות מרשם. חשוב להדגיש דבר נוסף, ניתוח קטרקט אינו משפר אובדן ראייה מסיבות אחרות, אלא רק משפר אובדן ראייה עקב קטרקט.

 

מהן הסיבות לקטרקט?

הופעת קטרקט נפוצה בגילאים בוגרים, אך ניתן לראות שגם בגילאים צעירים יותר קטרקט עשוי להופיע. ריכזנו לפניכם את כל הסיבות להופעת קטרקט:

  1. גיל – הסיבה הנפוצה ביותר כאמור להופעת קטרקט היא גיל מתקדם. מדובר על תופעה נורמלית שבדרך כלל מופיעה באזור גיל 60 עד 70, במקרים מסוימים היא יכולה להופיע גם לפני גיל 60.
  2. שינוי מטבולי – סיבה נוספת היא שינוי מטבולי, מחלות מטבוליות יכולות לגרום להופעת קטרקט. אם אתם סובלים ממחלות מטבוליות, הפרעות תזונתיות, סוכרת ואחרים אתם נמצאים בסבירות גבוהה יותר להופעת קטרקט. 
  3. פציעות – אם חוויתם פציעה בעין או חבלה ישירה בעין, אתם נמצאים גם בהסתברות יותר גבוהה לחוות קטרקט. חשוב להדגיש שחבלות יכולות להיגרם גם מניתוחי עיניים, תרופות ישירות לעין ועוד.
  4. חשיפה לאור – עוד סיבה פחות נפוצה היא חשיפה לעור במשך זמן רב וללא הגנה מתאימה. בדרך כלל חשיפה לאור בתדירות גבוהה וללא הגנה תוביל לקטרקט גם בקרב צעירים.

 

חשוב לשים לב לסימנים המעידים על הופעת קטרקט. מלבד לעכירות בעין, ניתן לראות עוד תסמינים שיכולים להצביע על כך שיש לכם קטרקט. הסיבות הן סנוור, ראייה מטושטשת שמחמירה מעת לעת, קושי ראייה במקומות חשוכים ובלילה, צורך תכוף בהחלפת משקפיים, צורך בתאורה חזקה, שינויים בצבעים (התמונה נראית חומה יותר), ראייה כפולה ועוד. בכל מקרה בו אתם חווים אחד מהסימנים מומלץ לגשת לרופא עיניים ולבצע בדיקה לשלילת קטרקט. חשוב להדגיש, ככל שתפעלו מהר יותר כך הפגיעה בעין תהיה פחות משמעותית. אנו שומעים על רבים שרוצים להמתין עד שהקטרקט יהיה בשל לחלוטין, אבל בשלביו המאוחרים של קטרקט יהיה הרבה יותר קשה טכנית לנתח וההחלמה תהיה איטית יותר.

כמה עולה ניתוח קטרקט?

אחרי שהכרנו את כל התסמינים ומה זה בכלל קטרקט, הגיעה הזמן לברר כמה עולה ניתוח קטרקט. בישראל ניתן לראות כי ניתוח קטרקט נמצא בסל הבריאות, אך עדיין רבים בוחרים לפנות לרפואה פרטית. הסיבה לכך ברורה, כאשר אתם בוחרים ברפואה פרטית אתם יכולים לבחור את המנתח, אתם יכולים לבחור עדשות ייעודיות ולהתבסס על טכנולוגיה יותר מתקדמת. מצד שני, החיסרון הוא שהמחיר במרפאות פרטיות הוא יקר יותר ואילו דרך הקופה הביטוח המשלים מכסה את הניתוח. במקרים מסוימים, תצטרכו גם אתם להשתתף בהוצאות עבור הניתוח מסיבות כאלה ואחרות.

עכשיו השאלה הנשאלת, כמה עולה ניתוח קטרקט פרטי? המחירים משתנים בהתאם למרפאה בה אתם בוחרים ובהתאם למנתח. אם מדובר על מנתח מיומן ומבוקש, המחיר יהיה יקר יותר. כמו כן, אם תרצו לבצע את הניתוח באמצעות לייזר, המחיר מתייקר בכמה אלפי שקלים. בדרך כלל, טווח המחירים של ניתוח קטרקט נע בין 3,000 ש"ח ועד 4,500 ש"ח.

Exit mobile version