המרכז להסרת משקפיים

הסרת משקפיים בלייזר בהריון

הסרת משקפיים בלייזר בהריוןהסרת משקפיים בלייזר הוא הליך כירורגי בו ניתן לתקן ליקויי ראייה שונים. אך האם מותר לבצע הסרת משקפיים בלייזר בהריון? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

הסרת משקפיים בלייזר בהריון- מה זה?

הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך כירורגי שמטרתו לתקן ליקויי ראייה ולהסיר את השימוש במשקפיים. הסרת משקפיים בלייזר מתבצעת על ידי קרן לייזר. 

קיימות שיטות שונות המשמשות להסרת משקפיים בלייזר. כל שיטה המשמשת להסרת משקפיים בלייזר מתבצעת באופן אחר כאשר המטרה היא זהה. כל שיטה מתאימה למטופלים עם רקע רפואי אחר ולכן קשה לקבוע איזו שיטה עדיפה. כמו כן, ההבדל בשיטות יבוא לידי ביטוי גם ברופא המנתח ובגישה בה הוא מעדיף לבצע את הניתוח. 

לפני הסרת משקפיים בלייזר יש להגיע לפגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ המטופל ירחיב על הרקע הרפואי שלו ויקבל מידע על הטיפול. כמו כן, המטופל יעבור סדרת בדיקות שמטרתן לוודא כי המטופל מתאים לעבור את ההליך. לאחר פגישת הייעוץ יוחלט באיזו שיטה להשתמש. 

 

הסרת משקפיים בלייזר בהריון- מה השיטות?

הסרת משקפיים בלייזר מתבצעת על ידי מכשירי לייזר במגוון שיטות שונות. כל שיטה באה לידי ביטוי באופי בו ניגשים לשכבת הסטרומה של הקרנית. 

לפניכם מספר שיטות שונות להסרת משקפיים בלייזר- 

 

האם מותר?

אחת השאלות הנפוצות בנוגע להסרת משקפיים בלייזר היא האם מותר לבצע הסרת משקפיים בלייזר בהריון? התשובה לכך היא לא. אישה בהריון לא תוכל לבצע הסרת משקפיים בלייזר. 

אנשים רבים חושבים שהסיבה לכך היא הלחץ של תקופת ההיריון. הריון הוא תקופה לחוצה שכוללת שינויים רבים ולכן אין צורך בהוספת עומס ולחץ על האישה. גם ניתוח קטן עלול לגרום להתרגשות גדולה ועלול לסכן את האישה ואת העובר, לכן אין סיבה לכך. עם זאת, זו לא הסיבה המרכזית לכך שאסור לבצע הסרת משקפיים בלייזר בהריון. 

למעשה, הסיבה הרשמית לכך שאין לבצע הסרת משקפיים בלייזר בהריון היא שגוף האישה עובר שינויים רבים ומתמלא בהורמונים. ההורמונים עלולים להשפיע על הצורה של קרנית העין. כפי שציינו, במהלך הסרת משקפיים בלייזר מתמקדים בשינוי צורת הקרנית ולכן, במידה שהקרנית משנה צורה התהליך עלול להסתבך ואחוזי ההצלחה יפחתו. 

יש לקחת בחשבון שגם לאישה שמתכננת הריון מומלץ לא לבצע הסרת משקפיים בלייזר. הסיבה לכך היא שלוקח זמן להתכונן לניתוח הסרת משקפיים בלייזר ואישה שמתכננת הריון לוקחת את הסיכון שכאשר יגיע מועד הניתוח היא כבר תהיה בהריון. 

קראו עוד: תופעות הלוואי שעלולות להופיע לאחר הסרת משקפיים בלייזר

פגישת ייעוץ

לפני הסרת משקפיים בלייזר יש להגיע לפגישת ייעוץ. במהלך פגישת הייעוץ המנתח והמנותח יתאמו ציפיות מהניתוח, יוסבר למנותח את הסיכונים הכרוכים בניתוח, כיצד עליו להתנהל לאחר הניתוח ויתבצעו בדיקות שונות. אצל נשים, הרופא ישאל על הריון או הריון צפוי ויסביר את ההשלכות של כניסה להריון על יעילות הניתוח. 

 

הסרת משקפיים בלייזר בהריון- לאחר לידה

כפי שציינו, במהלך ההיריון מתבצעים שינויים רבים בגוף האישה. בדרך כלל השינויים הללו לא נעלמים מיד לאחר הלידה אלא רק לאחר מספר שבועות. אצירת הנוזלים בתקופת ההיריון עלולה לגרום להתעבות של הקרנית ולשינוי במידת הקימור שלה. מהסיבה הזו, מדידות הקרנית עלולות לספק תוצאות לא נכונות. לפני הניתוח יש לבצע בדיקות שונות שבהן גם מודדים את עובי הקרנית. כל שגיאה במדידה עלולה להיות מסוכנת מאוד ולכן מומלץ לא לבצע את הבדיקות מיד לאחר לידה. 

כמו כן, אחד התנאים לביצוע הניתוח הוא יציבות במספר המשקפיים במשך שנה אחת לפחות ובמאחר שבמקרים רבים בהריון המספר משתנה מומלץ להמתין זמן מה לאחר ההיריון עד להתייצבות המספר. 

הנקה

לאחר הסרת משקפיים בלייזר, המטופלים צריכים לבצע הנחיות מסוימות. בדרך כלל יש צורך להשתמש בטיפות עיניים מסוגים שונים, בהתאם לסוג הניתוח שעבר המטופל, אם התעוררו סיבוכים ואילו סיבוכים התעורר. טיפות העיניים הללו מכילות בין היתר חומרים אנטיביוטיים ויש כאלה שאף מכילות סטרואידים. מדובר בסיכון קטן יחסית, אך עדיין לא ברור באופן מוחלט מה ההשפעה של החומרים השונים שמכילות טיפות העיניים על חלב האם. לכן, עבור נשים שמיניקות ההמלצה תהיה להמתין עד לסיום תקופת ההנקה על מנת לבצע הסרת משקפיים בלייזר. 


Exit mobile version