המרכז להסרת משקפיים

אחוזי הצלחה של ניתוח להסרת משקפיים

אחוזי הצלחהמשקפיים או עדשות מגע נועדו לסייע בהתמודדות עם ליקויי ראייה שונים, פזילה, צילינדר וכיוצא באלה. מכיוון שמשקפיים לא פותרים את בעיית הראייה אלא רק מסייעים להתגבר עליה, כדאי לזכור שקיימים אמצעים רפואיים לפתור בעיות שונות בראייה וזאת, באמצעות ניתוח להסרת משקפיים (כיום – נעשה באמצעות לייזר).

נקודה שמעניינת מאוד את מרכיבי המשקפיים או העדשות היא מהם אחוזי ההצלחה של ניתוח הסרת משקפיים. יש לדעת שאחוזי ההצלחה מושפעים מגורמים שונים ויש משמעות רבה לבדיקות התאמה שנערכות מראש.

משקפיים אינם תענוג

הרכבת משקפיים או עדשות מגע אולי אינם טרגדיה גדולה אבל גם לא מדובר בתענוג גדול במיוחד. רבים סבורים שהמשקפיים מסתירים את העיניים או מקטינים אותן, לא קל איתם בשעת ביצוע פעילות ספורטיבית, הם נוטים לצבור אדים ולפעמים גם להישבר או ללכת לאיבוד. יש גם כאלה שטוענים שהמשקפיים מפריעים להם ממש ולעיתים אפילו יוצרים שפשוף וכאבים על גבי גשר האף, למשל. מטבע הדברים, גם לעדשות מגע לא מעט חסרונות וכל זאת, אפילו בלי שדיברנו על המחיר.

יש לדעת שלפני שממהרים לניתוח הסרת משקפיים, חשוב לברר מהם הגורמים שיקבעו האם סיכויי ההצלחה יהיו גבוהים, מתי כדאי לפנות למומחה ומתי לא ניתן כלל להיעזר בניתוח.

לא כולם מתאימים

לפני שנציג את הגורמים שמשפיעים על אחוזי ההצלחה של ניתוח להסרת משקפיים, כדאי לדעת שלא כולם מתאימים לביצוע הניתוח ויש כאלה שיכולים לעבור רק סוג מאוד ספציפי של ניתוח. הערכות המומחים מדברות על כשלושים אחוזים מקרב האנשים לקויי הראייה שלא יכולים לעבור ניתוח להסרת משקפיים עם סיכוי הצלחה סביר. מכאן, ניתן להבין שכל יתר האוכלוסייה, כשבעים אחוזים, יכולים לצפות להתאמה טובה עד טובה מאוד לטיפולי הסרת משקפיים.

יש כיום כמה פרוצדורות להסרת משקפיים, כאשר ברובם מבצעים שיוף של הקרנית. אנשים בעלי קרני דקה מאוד, למשל, הינם בעלי סיכוי פחות טוב להצלחת הטיפול. לכן, במהלך הבדיקות שלפני הטיפול בודקים היטב את עובי הקרנית ובכלל – את מבנה העין. במקרים מסוימים הניתוח יכול להתבצע בהצלחה סבירה רק על ידי מומחה בעל ניסיון. ישנם מקרים שבהם ניתן יהיה להפעיל פרוצדורה מסוג אחד ולא מסוג אחר.

מספר יציב וקבוע

המועמדים הטובים ביותר לניתוח להסרת משקפיים, כאלה שאצלם סיכויי ההצלחה לטווח הארוך הם הגבוהים ביותר, יהיו מטופלים בעלי מספר קבוע. באופן טבעי, במהלך החיים יש תקופות שבהן מספר המשקפיים עולה. כאשר הטיפול יתבצע לאחר שבמשך חצי שנה עד שנה לא היה שינוי של ממש במספר – סיכויי ההצלחה יהיו הטובים ביותר ויכולים להגיע למעל תשעים וחמישה אחוזים.

כדאי לשים לב שלאחר הניתוח עשויים להיות מצבים שבהם המספר ישתנה. לא תמיד ניתן לחזות את כל המקרים הללו, אך לרוב המצב יהיה עדיין טוב בהרבה מהמצב שלפני הניתוח.

השפעת מבנה העין ומחלות שונות

בבדיקות שלפני הניתוח סוקרים היטב את מבנה העין, מבנה הקרנית וכן את שוללים את קיומן של מחלות שונות. במקרים שיש דלקות או בעיות זמניות – יש לדחות את הניתוח כדי שניתן יהיה לבצע אותו ללא סיכון ותוך סיכויי הצלחה טובים מאוד.

במקרים שמגלים מחלות מסוימות, אין מנוס מוויתור על הסרת משקפיים. רשתית פגועה, סכרת, ולחץ תוך עיני הם דוגמאות לכך. מומלץ גם שלא לבצע טיפול כזה בסמוך להיריון ולידה שכן אז יש שינויים ביכולת הראייה.

לסיכום, בדיקות התאמה שמבוצעות כנדרש, מרכז רפואי איכותי ורופא מקצועי עם ניסיון מביאים לאחוזי הצלחה מצוינים בטיפולי הסרת המשקפיים המודרניים.

Exit mobile version