המרכז להסרת משקפיים

עלות הסרת משקפיים בלייזר

עלות הסרת משקפיים בלייזררבים מן הישראלים מרכיבים משקפיים או עדשות מגע בשל ליקויי ראיה. מרבית ליקויי הראיה נובעים ממיקוד לא מדויק של קרני האור הנשברות בעדשת העין אל תוך רשתית העין. תפקידן של עדשות המגע או המשקפיים לדייק את שבירת קרני האור כך שנקודת המיקוד שלהן תגיע אל הרשתית. כיום קיימים סוגים שונים של ניתוחי לייזר שמטרתם לתקן את מיקוד עדשת העין עצמה, כך שלא יהיה צורך בהרכבת עדשות מגע או משקפיים. ניתוחים אלו יכולים לקדם את איכות החיים, לאפשר ביצוע פעילות ספורטיבית בנוחות, או אפילו לשפר את הפרופיל הרפואי של מועמדים לשירות ביטחוני.  

ניתוחים אלו היו אמורים להיות בשורה למרכיבי המשקפיים, אך למרבה הצער, רבים ממרכיבי המשקפיים נמנעים מהליכים אלו בשל עלותם. בתחילת דרכה, הייתה עלות הסרת משקפיים בלייזר גבוהה, בשל הציוד היקר ומורכבות השיטה. אולם, עם השנים גברה התחרות בשוק זה, ופותחו שיטות זולות ובטוחות יותר, מה שהביא לירידה משמעותית בעלות הסרת משקפיים בלייזר. אם גם אתם מרכיבים עדשות מגע או משקפיים ונמנעתם בעבר מביצוע הסרת משקפיים בלייזר בשל העלות הגבוהה, הרי שכיום מומלץ לכם לבדוק עלויות מחדש, ולשקול שנית אם לבצע את הניתוח. 

מדוע היא נמוכה יותר?

ניתוחים לתיקון עדשות העיניים והסרת משקפיים היו קיימים עוד בטרם פותחה שיטת הניתוח בלייזר. בעבר בוצעו ניתוחים כאלו באמצעות כלים כירורגיים שעיצבו מחדש או החליפו את עדשת העין המקורית. ניתוחים אלו נשאו סיכון גבוה, שכן בשל רגישות העין וגודלה הזעיר, הסיכון לפגיעה בה גדל. גם הניתוחים שלא גרמו פגיעה, הראו שיעורי הצלחה נמוכים, שכן ידי המנתח בדרך כלל לא הגיעו לדיוק הנדרש לשם מיקוד קרני האור אל רשתית העין. 

משום כך, ניתוחי הלייזר שינו את עלות הסרת המשקפיים בלייזר. הביצועים של ניתוחי הלייזר היו מדויקים יותר ובשל כך מסוכנים פחות. כאשר פחתו הסיכונים, אנשים רבים יותר פנו אל מכוני הלייזר, והביקוש גדל. במקביל גדל גם ההיצע, היות ושיטת הניתוח הפכה קלה יותר ומסוכנת פחות, ניתוחים להסרת משקפיים חדלו מלהיות נחלתם של מנתחים מומחים בלבד, ומכוני לייזר רבים נפתחו. עם השנים גדלה מאוד התחרות בענף, מה שהוביל לירידה משמעותית הסרת משקפיים בלייזר.

מהם הגורמים המשפיעים על עלות הניתוח?

ניתוחי הלייזר בישראל מבוצעים כולם במסגרת פרטית, ומשום כך ישנם הבדלים בעלות הסרת משקפיים בלייזר בין המכונים השונים. ביצוע ההליך במכון בעל שם יגרור עלויות גבוהות יותר. גם השיטה בה מבוצע הניתוח תשפיע על עלות הסרת משקפיים בלייזר. כיום קיימים בשוק עשרות סוגי ניתוחים חלקם מורכבים יותר וחלקם פחות, והבדלי המחירים ביניהם יכולים לעמוד על עשרות אלפי שקלים. במקרים מסוימים בשל סיבוך או מחלה בעין יאלץ המטופל לבצע ניתוח יקר יותר. 

באופן כללי ניתן להעריך את עלות הסרת משקפיים בלייזר, נכון להיום, בטווח המחירים שבין עשרת אלפים לעשרים אלף שקלים (לביצוע ניתוח בשתי העיניים), בשקלול כל המשתנים. עם זאת יש להדגיש כי המטופל לא נושא בעול המחיר לבדו, וקופות החולים המבטחות מציעות השתתפות משמעותית בתשלום. במסלולי ביטוח בריאות מסוימים כל עלות הניתוח כלולה בהסדר הביטוח. לאור נתונים אלו, במידה ואתם מעוניינים לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, חשוב לבצע השוואת מחירים בין המכונים השונים והשיטות השונות, ולבדוק את סכום ההשתתפות של הקופה המבטחת. 

בטווח הארוך זה משתלם

מי מאיתנו מרכיבי המשקפיים לא מכיר את הרגע המרגיז בו הן נופלות והעדשות נסדקות? בכל פעם בה נשברות לנו המשקפיים אנו נאלצים להיפרד מכמה מאות שקלים, אם לא אלפים, כדי לקנות משקפיים חדשות. גם במידה ושמרנו היטב על המשקפיים, הרי שצו האופנה מחייב אותנו להחליף אותן מדי כמה שנים, וללא ספק מדובר בהוצאה משמעותית. מחירי עדשות המגע גם הם לא זולים ויכולים להסתכם באלפי שקלים בשנה. נמצא שבכל מספר שנים אנו נפרדים מאלפי שקלים לטובת אמצעי הראייה שלנו.  

לעומת פתרונות אלו, המחיר להסרת משקפיים בלייזר הינה עלות חד פעמית, ועם היותה גבוהה יותר באופן נקודתי, הרי שבטווח הארוך היא משתלמת מאוד. תוצאות הסרת המשקפיים בלייזר הן תמידיות ברוב המקרים. אחוז קטן מן המטופלים נתקל בליקויי ראיה חוזרים, וגם זה לאחר כמה שנים. יתרה מכך, הרבה ממכוני הלייזר מתחייבים לבצע ניתוח חוזר ללא עלות, במקרה וליקויי הראיה חוזרים אל המטופל. ואם כן, זהו שיקול כלכלי נוסף שיש להביא בחשבון, הסרת משקפיים בלייזר תהיה נמוכה יותר מעלויות הקנייה של משקפיים ועדשות מגע בטווח הארוך.  

עלות לעומת תועלת

למרות שבטווח הארוך המחיר להסרת משקפיים בלייזר משתלמת יותר מקניית משקפיים ועדשות מגע, הרי שבטווח הקצר מדובר בסכום כסף גבוה, וזה יכול להרתיע אתכם. גם במקרה הזה יש לזכור שבשונה ממשקפיים, ניתוח הלייזר פותר את הבעיה באופן מלא וישיר, ולא באופן עקיף. המשקפיים ועדשות המגע משמשות כלי עזר אך הן לא מעניקות לאדם עצמאות מוחלטת, והוא נותר תלוי בהן. זמן הרכבת העדשות בבוקר, או הזמן בו אנו מחפשים את המשקפיים יכולים לגרור איחור לפגישה חשובה בעבודה, או סתם לפתוח את הבוקר שלנו ברגל שמאל. 

הסרת משקפיים, לעומת זאת, מהווה פתרון ישיר לבעיה ופותרת את האדם מן התלות בעזרים חיצוניים. ניתן לומר בשל כך שהתועלת בהסרת משקפיים בלייזר גבוה יותר ומשום כך היא שווה את העלות הגבוה יותר. איכות חיים אינה דבר של מה בכך, ואם נזכור שביטוח הבריאות משתתף, ושבטווח הארוך זה משתלם כלכלית, הרי שעלות הסרת משקפיים בלייזר אינה גבוהה כל כך. לא מדובר במותרות כי אם בשינוי מהותי בסדר היום שלנו, ובשביל שינוי כזה העלות המשוקללת של הסרת משקפיים בלייזר אינה גבוהה כל כך.      

Exit mobile version