המרכז להסרת משקפיים

ניתוח לייזר לפני הצבא

ניתוח לייזר לפני הצבאבני נוער רבים מרכיבים משקפיים או עדשות מגע. מספרם רק הולך וגובר, כנראה כתוצאה טבעית מאורח החיים המודרני (ריבוי מסכים וכד', אבל לא רק). עבור כולנו, בני נוער ומבוגרים, משקפיים או עדשות יכולים להיות סוג של עול. הם מפריעים, מסורבלים, נוטים ליפול או שההתעסקות איתם (הורדת והכנסת עדשות המגע) גוזלות זמן. בעיות אלו מתחדדות בזמן השירות הצבאי, שכן במהלך השירות, לעיתים איננו מוצאים את הפנאי או הזמן להתעסק בכך. אלא שבעיות אלו מפריעות גם למי שעודם עומדים לפני שירות צבאי.

למעשה, משקפיים או עדשות מגע, יכולים לפגוע בפרופיל הבריאותי הצבאי וכתוצאה מכך, לחסום את הדרך בפני שירות משמעותי ביחידות מובחרות ולעיתים ביחידות שדה קרביות בכלל. לכן, צעירים רבים, רגע לקראת הגיוס, מבקשים להעלות את הפרופיל על ידי ניתוח לייזר לפני הצבא, שיאפשר להם להיפטר מן המשקפיים ולהגיע למקום שליבם חפץ. אז כוונות לחוד ומציאות לחוד ולצערנו, בני נוער רבים נופלים בכל הקשור תכנון ותזמון נכון של ניתוח לייזר לפני הצבא ולא משיגים את היעד. עבורם, נכתבות שורות אלו

על הפרופיל הצבאי

הפרופיל הבריאותי הצבאי, הוא אחד מן הפרמטרים לפיהם מסווגים החיילים ועל פיהם נקבעת התאמתם לשירות ביחידות שונות. הפרופיל הצבאי נע בין 97 – הפרופיל הגבוה ביותר, לנמוך ביותר -21. הפרופיל נקבע לאחר סריקת ההיסטוריה הרפואית של המלש"ב (מיועד לשירות ביטחון) ובדיקה רפואית נוכחית ולאור זו, נקבע ציון הפרופיל. במידה והמועמד או המועמדת לשירות מקבלים ציון  בפרופיל של 97 בלי "סעיפים שונים" – הוא רשאי לשרת בכל יחידה שיחפוץ (הכוונה, לגשת למיונים יחידתיים, אותו עליו לעבור). אחד מ"הסעיפים" שציינו הוא לקות ראיה או בעצם הזדקקות למשקפיים. כעקרון, אפשר להיות בעל פרופיל 97 עם סעיף משקפיים אבל אז ימנעו חלק מן התפקידים בגלל הסעיף המיוחד.

לדוגמא, צעיר עם מספר של 5 יכול להיות עם פרופיל 97 אבל הוא לא יוכל להתגייס למרבית היחידות המיוחדות.. יתרה מכך, אם המספר שלו יעלה על 7 הוא כמעט לא יוכל לעשות שירות משמעותי בקרבי (למעט יחידות בודדות, היות והפרופיל שלו ירד ל-72. במקרה כזה, ניתוח לייזר לפני הצבא יבטיח כי לא תזדקקו יותר למשקפיים ולכן תוכלו לבקש העלאת פרופיל ושוב תוכלו להתמיין לכל יחידה.

משקפיים בשטח

נעזוב רגע את הפרופיל הצבאי שנפגע ונדבר פרקטיקה. על הבעייתיות של משקפיים ועדשות בשטח. ניקח צעירה המבקשת להתגייס לשירות קרבי מתוך מטרה להגשים עצמה ולתרום למדינה. חשבו ודמיינו כמה המשקפיים יפריעו לה, גם אם הצליחה להתקבל לשירות קרבי. הם יפלו בריצות ובזחילות, העדשות יתכסו אדים כל העת, דבר שיפריע לראיה במצבי מאמץ, הן יתלכלכו מן האבק והבוץ, סביר והן ישברו לפחות פעם אחת במהלך השירות ועוד בעיות. עדשות מגע הן בעיה לא פחות חמורה. הן זקוקות לסביבה סטרילית, כזו שקשה להשיג בשטח ועוד לא דיברנו על כך שלא ניתן להסירן בקלות, ביחוד בלוז הצפוף של הצבא וכשיש לנו מספר שעות מצומצם לישון, לא נרצה לבזבז אותן על "טקס העדשות". לכן, ניתוח לייזר לפני הצבא הוא פופולארי כל כך אבל רלוונטי, גם במהלך השירות עצמו.

קראו עוד: ניתוח לייזר בעיניים מחיר

לתכנן ולעמוד בזמנים

כיום, עם התפתחות טכנולוגיית הלייזר, ניתוח לייזר לפני הצבא הוא נפוץ מאוד, בטוח מאוד ובעיקר בעל אחוזי הצלחה מדהימים. כל זה היה יכול להיות פתרון מושלם למבקשים להשיג פרופיל גבוה. אבל לצורך כך, חשוב לתכנן היטב את תאריך הניתוח מתוך מטרה  להצליח להעלות את הפרופיל בזמן וכך להתגייס ליחידה שאתם רוצים. כפי שאתם יודעים, הפרופיל נקבע כבר בעקבות הצו הראשון והשני, שנערכים הרבה לפני גיל 18. גיל 18 או לכל הפחות גיל 17.5 הם הגילאים שמהם מותר לבצע ניתוח לייזר לפני הצבא. אם כן, כיצד נצליח לעמוד ביעד להעלות את הפרופיל לפני גיל 18?

יתרה מכך, על פי הוראות הצבא, גם אם ביצעתם ניתוח לייזר לפני הצבא, הרי שתצטרכו להמתין  3 חודשים נוספים כדי להעלות את הפרופיל. אם כך, יש כמובן 2 דרכים לפתירת הבעיה. הראשונה היא לנסות ולמצוא מכון או מרפאה המוכנים (כמובן לאחר בדיקות קפדניות ומקצועיות רבה) לנתח כבר מגיל 17.5. שנית, תוכלו לבקש דחיית שירות או זימון למיונים לסיירות בשל הניתוח שאתם צפויים לעבור. לרוב, הצבא שרוצה לעודד שירות משמעותי, יתחשב בכם.

ניתוח לייזר לפני הצבא בשום שכל

לאחר 3 חודשים מיום הניתוח, חשוב להעביר את פרטי הניתוח ואת בדיקת הראיה הנוכחית  מטעם המקום בו עברתם את הניתוח למרכז הגיוס (מט"ב) ואז מעודכן הפרופיל שלכם ואתם יכולים לגשת לגיבושים השונים. החשיבות הגדולה ביותר היא להיות בקשר ולעדכן את לשכת הגיוס, כדי שהם יוכלו לתזמן עבורכם את המיונים השונים. בנוסף, לשכת הגיוס תוכל לתת לכם מידע ספציפי יותר שכן ליחידות מסוימות, לרוב מיוחדות, יש תנאים משלהן. כך למשל יש יחידות בהן מספר המשקפיים לפני הניתוח משפיע גם הוא, אפילו שהורדתם אותו באמצעות ניתוח לייזר לפני הצבא ויש יחידות שדורשות זמן המתנה ארוך יותר לאחר הניתוח, במקום 3 חודשים, גם שנה שלמה.

חשוב גם לזכור. ניתוח לייזר לפני הצבא הוא ניתוח נפוץ מאוד, ותיק מאוד ויש רופאים מנוסים ומקצועיים שעורכים אותו. גם זמן ההחלמה וההתאוששות קצרים מאוד. בשילוב עם טכנולוגיית הלייזר המתקדמת הניתוח מציג תוצאות יוצאות מן הכלל ובמידה ועמדתם בקריטריונים לפני הניתוח, סביר ותיהנו מאיכות החיים החדשה שלכם, בלי קשר לצבא, גם בחיים סתם. ועדיין מדובר בניתוח ולכל ניתוח יש פרוצדורות ובדיקות והשפעה על החיים. כך למשל, יש להתחשב גם בתקופה המאתגרת של כיתה יב' (אירועי סיום, טיולים, טיול לפני צבא, בגרויות וכד') ולתכנן את הניתוח כך שיפגעו כמה שפחות.

קראו עוד על: שיטות להסרת משקפיים

Exit mobile version