המרכז להסרת משקפיים

ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK

ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRKניתוח לייזר הוא הליך כירורגי שמתבצע במגוון שיטות שונות. אחת השיטות המובילות בתחום היא שיטת PRK. על ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK נרחיב במאמר הבא. 

 

ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK- מה זה?

ניתוח לייזר בעיניים הוא הליך כירורגי שמטרתו לתקן ליקויי ראייה ולהסיר את השימוש במשקפיים. ניתוח לייזר בעיניים מתבצע על ידי קרן לייזר. 

קיימות שיטות שונות המשמשות לניתוח לייזר בעיניים. כל שיטה המשמשת לניתוח לייזר בעיניים מתבצעת באופן אחר כאשר המטרה היא זהה. כל שיטה מתאימה למטופלים עם רקע רפואי אחר ולכן קשה לקבוע איזו שיטה עדיפה. כמו כן, ההבדל בשיטות יבוא לידי ביטוי גם ברופא המנתח ובגישה בה הוא מעדיף לבצע את הניתוח. 

ניתוח לייזר בשיטת PRK הוא אחת מהשיטות המובילות בתחום. בשיטה זו מסירים את השכבה המונחת על גבי הסטרומה במלואה. שכבה זו נקראת אפיתל. על מנת להסיר את השכבה יש להחליש את האחיזה של בקרנית. לשם כך משתמשים בתמיסת אלכוהול מתאימה. לאחר הניתוח יש להרכיב עדשות מגע טיפוליות שמונעות חיכוך בין העפעפיים לבין העיניים. את העדשות יש להרכיב מספר ימים על מנת ששכבת הסטרומה תחלים כהלכה.

ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK- מי מתאים?

לא כל מטופל יתאים לביצוע ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK. על מנת לדעת מי מתאים לשיטה זו יש להגיע לפגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ המטופל ירחיב על הרקע הרפואי שלו ויקבל מידע על הטיפול. כמו כן, המטופל יעבור סדרת בדיקות שמטרתן לוודא כי המטופל מתאים לעבור את ההליך ואיזו שיטה מומלצת לביצוע ההליך. לאחר פגישת הייעוץ יוחלט באיזו שיטה להשתמש. 

כמו כן,  על מנת לדעת מי מתאים לניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK יש לבצע למטופל מספר בדיקות שונות. בדיקות אלה מתבצעות במטרה לוודא כי המטופל מתאים לעבור את הניתוח. בין הבדיקות הללו יבדקו את עובי הקרנית של המטופל, את מידת החומרה של ליקוי הראייה ממנו סובל, ישללו קיום של מחלות סיסטמיות או מחלות עיניים, ימפו את פני השטח של הקרנית ועוד.

 

ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK- ומי שלא מתאים?

אם לאחר הבדיקות שהתבצעו נקבע כי המטופל לא מתאים לעבור ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK עומדות לפניו שיטות נוספות- 

 

מה הסיכונים?

קיימים מספר סיכונים אפשריים בניתוח לייזר בעיניים. הסיכונים משתנים בהתאם לשיטה בה מתבצע הניתוח ולמצבו הרפואי של המטופל. ריכזנו לכם סיכונים כלליים לניתוח לייזר בעיניים- 

 

ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK- מאיזה גיל?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. למעשה, רופאים רבים עדיין לא יודעים להגיד באופן מוחלט מה הגיל המומלץ לביצוע ניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK או בכל שיטה אחרת. בדרך כלל ההסכמה של הרופאים תהיה לבצע את ההליך מגיל 18 ואילך. עם זאת, קיימת הסכמה כללית בקרב הרופאים בנוגע לביצוע ניתוח לייזר בעיניים בגילאים מאוחרים. רוב הרופאים לא ימליצו לבצע את ההליך החל מגיל 70 מאחר שקיימת בעיה לשימוש במכשור. 

זמן החלמה

לאחר ניתוח לייזר בעיניים צפויה תקופת החלמה. תקופת ההחלמה משתנה בין מטופל למטופל ובין השיטות השונות. ברוב המקרים לאחר יום או יומיים הראייה של המטופל תשתפר בהדרגה. באופן ממוצע תקופת ההחלמה הצפויה היא כשישה חודשים מיום הניתוח. 

בדרך כלל המטופל יוכל לחזור לעבודה ולפעילות רגילה כבר לאחר מספר ימים. לאחר שלושה ימים הראייה תשתפר ואי הנוחות תפחת באופן משמעותי. שאר תופעות הלוואי כמו רגישות לאור וראייה מטושטשת יימשכו עד שבוע ותסמינים אחרים יימשכו אף חודש לאחר הניתוח. בתום שישה חודשים העין אמורה להחלים באופן סופי. 

יש להימנע מסביבות אפופות עשן או מישיבה סמוך לחומרים בוערים, לדוגמא מקל קטורת. כמו כן יש להימנע משהייה במקומות מאובקים כמו מחסנים או ספריות ישנות. 

לאחר הניתוח יש להימנע ממריחת תכשירים קוסמטיים או איפור. אין למרוח קרמים על הפנים, מייקאפ, אייליינר, מסקרה וכיוצא בזה. 

יש לקחת בחשבון שחשוב להימנע ממגע בעיניים. אסור לשפשף את העיניים או ללטף אותן. כמו כן הימנעו מביצוע פעילות גופנית עד חודש לאחר הניתוח. 


Exit mobile version