Site icon המרכז להסרת משקפיים

מהן תופעות הלוואי שעלולות להופיע לאחר הסרת משקפיים בלייזר?

קרדיט תמונה: freepik

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא אחד מהניתוחים הבטוחים ביותר בעולם הרפואה. מדובר על ניתוח שכיח מאוד שמבצעים אותו בכל יום עשרות אנשים שונים. אך למרות היותו ניתוח מוכר ושכיח, יכולות להופיע להן תופעות לוואי שונות. כעת יש לכם אפשרות להכין את עצמכם לקראת תופעות הלוואי הללו. ככל שתהיו מוכנים יותר לקראת הניתוח עצמו, כך תוכלו לצלוח אותו ללא כל קושי. חלק מתופעות הלוואי הללו מופיעות גם בניתוח היפרדות רישתית או כל ניתוח אחר שקשור לאזור העיניים.

 

רגישות משמעותית לאור

יש כאלה שיספרו כי גם ככה הם מאוד רגישים לאור ולכן הם נעזרים במשקפי שמש. לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, הרגישות לאור הופכת להיות גדולה באופן משמעותי. בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח יהיה לכם קשה מאוד להסתגל למצב החדש. בכל פעם שתיחשפו לאור חזק, יהיה לכם קשה להישאר אליו אדישים. כמובן שתוכלו להיעזר במשקפי שמש או בכל אמצעי אחר שעומד לרשותכם. הרגישות משתנה בין אנשים שונים, ולא בטוח שהיא תהיה דומה לרגישות של אנשים אחרים. כל אחד צריך לנסות ללמוד את המצב החדש, ולהכין את עצמו להתגברות עליו בדרך הטובה ביותר.

 

תחושת יובש בעיניים

תופעת לוואי שכיחה נוספת היא יובש באזור העיניים. גם עבור אלה שמעולם לא חוו יובש בעיניים תופעת הלוואי הזאת עשויה להופיע. גם כאן התדירות עשויה להשתנות בין אדם אחד לאדם אחר. בשביל להפחית את תחושת היובש ישנה אפשרות להשתמש בטיפות עיניים. הטיפות נועדו לשפר את ההרגשה, ולאפשר לכם להמשיך בשגרת היום הרגילה. כמובן שבנוסף לטיפות, ישנם עוד תכשירים שונים שיכולים לסייע לכם. הכי חשוב שתהיה לכם האפשרות להשאיר את היובש בעצימות נמוכה. במקרה שבו היובש יהיה משמעותי תתקשו מאוד להמשיך בשגרת החיים הרגילה. הרופא שיבצע את הניתוח הוא זה שיסייע לכם לבחור את הטיפות המתאימות.

 

חדות ראייה נמוכה

לא מעט מהאנשים שעוברים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מספרים על ראייה בחדות נמוכה. עליכם לדעת כי חדות הראייה משתפרת ככל שעוברים הימים. לפיכך יהיה עליכם להמתין מספר ימים עד אשר חדות הראייה תהפוך להיות מקסימלית. לרוב מדובר על 3-4 ימים לאחר ביצוע הניתוח, אך בחלק מהמקרים זה עשוי לקחת אף יותר. תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע על מנת להבין האם המצב שלכם הוא מצב תקין. אך כבר עכשיו נוכל לספר לכם כי אמורים לקחת לכם כמה ימים טובים עד שחדות הראייה תהיה מושלמת.

 

קושי בראייה בלילה

שעות הלילה עשויות להיות מאתגרות מאוד עבור אלה שעברו ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. בדומה לאנשים שעברו ניתוח היפרדות רישתית או ניתוחים דומים החושך עשוי להיות מאתגר. גם תופעת הלוואי הזאת אמורה לחלוף תוך מספר ימים לאחר הניתוח. ברגע שחדות הראייה משתפרת לא תהיה סיבה שתתקשו לראות בלילה. יש כאלה שמספרים כי באופן כללי איכות הראייה בלילה נפגעה בצורה מסוימת. כמובן שתמיד טוב להתייעץ עם הרופא שביצע לכם את הניתוח, לו בוודאי יהיו את התשובות המתאימות. קושי בראייה בלילה עדיף בהשוואה לקושי בראייה באופן כללי – גם ביום.


Exit mobile version