Site icon המרכז להסרת משקפיים

למי מתאים לעבור ניתוח להסרת משקפיים?


למי מתאים ניתוח?היכולת להתהלך בעולם מבלי להזדקק למשקפי ראייה מהווה את משאת נפשם של רבים בקרב הציבור הרחב ובהתאם לכך ניתן לראות כי הפופולאריות של הניתוח להסרת משקפיים רק הולכת ועולה, לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם.

עם זאת, לרוע מזלם של רבים מאלו שמעוניינים לעבור את הניתוח, הניתוח לא מתאים עבור כל מועמד וזאת כיוון שעל מנת להימצא כשיר לעבור את הניתוח, יש לעמוד בכמה וכמה קריטריונים.

תנאי ההתאמה לניתוח הסרת משקפיים

להלן התנאים העיקריים בנקודות על קצה המזלג:

בריאות העין

לפני שניתן לקבוע כי המועמד אכן כשיר לעבור את הניתוח, יש לבצע מספר בדיקות שמטרתן לבחון את מצבן של העיניים שלו מבחינות רבות. בין היתר יש לוודא כי הקרנית של המטופל לא דקה מדי וכי לאחר השיוף לא תהיה דקיקה עד כדי כך שצורתה תתעוות. עוד יש לוודא כי המטופל לא סובל ממחלות עיניים שונות כמו לדוגמה קרטוקונוס או ממצבים פתולוגיים שונים, המהווים התווית נגד לביצוע הניתוח.

יש לציין כי לא אחת מגיעים מועמדים לבדיקות התאמה לצורך קבלת אישור למעבר הניתוח ומתברר כי הגיעו לרופא מהסיבות הלא נכונות. הכוונה היא שניתוח הסרת משקפיים לא מסוגל לפתור בעיות אותן לא הצליח המטופל לפתור בעזרת עדשות מגע או משקפיים. אם לדוגמה המטופל סובל מעין עצלה או קטרקט (שתי בעיות שלא ניתן לפתור על ידי שיפור של תשבורת האור בעיניים), הרי שגם הניתוח לא יצליח להביא מזור לבעיותיו.

הבדיקות אותן יש לעבור

על מנת לוודא כי אכן המועמד מתאים לעבור את הניתוח, עליו לעבור מגוון רחב של בדיקות התאמה כשבין היתר מדובר על הבדיקות הבאות:

Exit mobile version