המרכז להסרת משקפיים

הסרת משקפיים שיטות

ישנם כמה דרכים לבצע הסרת משקפים שיטות אלו התפתחו ב-3 העשורים האחרונים וכיום מרביתם המוחלט של ניתוחי הלייזר מבוצעים באמצעותם. במדריך זה נספר לכם על הסרת משקפיים שיטות שונות לביצוע ומהם כל השלבים שיש לעבור בתהליך. נדגיש, מדובר על ניתוח מורכב אבל כזה שבידיים מקצועיות ומנוסות הוא בטוח לחלוטין וגם התוצאות מובטחות כמעט לחלוטין.

מי שסובל מקוצר ראיה ונאלץ להסתובב עם משקפיים או עדשות מגע, עושה זאת בשל העובדה כי מיקוד קרני האור שלו בעין אינו אידיאלי. למעשה, בעוד האור חייב להגיע לשיא המיקוד שלו ברשתית, הרי שקצרי הראיה "זוכים" למיקוד האור קצת קודם, במרווח שבין הקרנית לרשתית. כל הסרת משקפיים שיטות שונות מתמקדות בשיפור המיקוד של האור ובהבאתו למיקוד אולטימטיבי ככל הניתן על הרשתית. עם זאת, ישנן כאמור שיטות שונות , המבצעים את הפעולה בצורה אחרת ונבדלות גם באופי ההחלמה.

הסרת משקפיים שיטות

השיטה הוותיקה ביותר היא שיטת PRK . בשיטה זו, מסירים או מעלימים את שכבת הציפוי, הנקראת גם רקמת האפיתל המכסה את הקרנית. לאחר סילוקה הזמני, ניתן לגשת לקרנית עצמה ולשייף אותה כך שהמיקוד של קרני האור יהיה על הרשתית עצמה. רקמת האפיתל המקורית לא תחזור ובמקומה תצמח חדשה, בתום כ-5 ימים מסיום הניתוח. עד אז, כדי להגן על הקרנית מוכנסת עדשת מגע המדמה זמנית את הרקמה. 

הסרת האפיתל והכנסת העדשה החליפית הופכים את הניתוח בשיטה זו למעט מורכב יותר. ההחלמה מעט ארוכה יותר ובימים הראשונים נסבול מרגישות לאור, כאבים קלים, דמעות וכד'. יחד עם זאת, בסופו של דבר התסמינים ייעלמו ואתם תיהנו מחיים נוחים הרבה יותר ללא משקפיים.

שיטה מתקדמת יותר

דברנו על הסרת משקפיים שיטות שונות וזה הזמן להציג את השיטה השנייה, הנחשבת מתקדמת יותר. בשיטה זו, המנתח מפצל או פורס את הקנית לפרוסות דקות, כאשר את החלק החיצוני הוא תולה, באמצעות מתלה מיוחד. כעת, הקרנית חשופה לפניו והוא יכול לבצע את השיוף שיוביל למיקוד. בסוף התהליך, השכבה העליונה חוזרת למקומה. שיטה זו, הנקראת  LASIK נחשבת לשיטה מדויקת יותר ובעיקר אינה דורשת תקופת החלמה מיוחדת ובלי כל התסמינים המאתגרים. 

גם לשיטה זו יש טכנולוגיה מתקדמת מעט יותר הנקראת IntraLasik . בעקבות השימוש בלייזר מתקדם יותר בשיטה זו, ניתן לבצע חיתוך מדויק יותר בקרנית. הדבר מאפשר למעשה עבודה גם על קרנית דקה, שלרוב נחשבת כחסם עבור אנשים שניחנים בה והם לא יכולים לעבור ניתוח בשיטות האחרות.

כאמור, כל השיטות מגיעות להצלחות מרשימות ובכולם, כעבור כמה ימים, תיהנו כבר מראיה טובה בלי משקפיים, ברוב המקרים לאורך זמן. חשוב כמובן לעשות את הניתוח באמצעות רופאים ומכונים מקצועיים בלבד. רבים נוטים לזלזל בניתוח, אולי בגלל אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו אולי בגלל היותו קצר מאוד יחסית אבל תמיד תזכרו, בשבילכם כדאי לעשות את הטוב ביותר הן מבחינת הסרת משקפיים שיטות והן מבחינת מקצועיות המנתח.

בדיקת התאמה

הסרת משקפיים שיטות שנבחר בהן, הם תוצאה של בדיקות התאמה ושיג ושיח עם המנתח המיועד. קודם כל חשוב לדעת כי לא כולם יכולים לבצע ניתוח הסרת משקפיים בכלל. ראשית, למעט מקרים יוצאי דופן מאוד, על המנותח להיות מעל גיל 18. בנוסף, המספר של המשקפיים צריך להיות יציב ודי קבוע לאורך תקופה של חצי שנה לפני הניתוח. התנאי השלישי הוא שהמטופל אינו סובל מבעיות עיניים וגם לא מבעיות כמו סוכרת, מחלות פרקים, מחלות אוטואימוניות והניתוח גם אינו מומלץ לנשים בהריון. כפי שהסברנו, אנשים רבים יש להם קרנית דקה מידי, מתחת ל-400 מיקרון, לא יוכלו לרוב לגשת לניתוח.

לאחר שנמצאנו כמתאימים, עלינו לעבור מספר בדיקות התאמה. בין השאר נערוך בדיקת ראייה כדי לדעת את מספר המשקפיים הנוכחי וכן נעבור מיפוי של הקרנית באמצעות מכשור משוכלל, בעיקר כדי לבחון את עובי הקרנית. על פי נתונים אלו, המנתח יחליט בין השאר על הסרת משקפיים שיטות נכונות ספציפית למקרה שלנו. נצטרך לעבור גם בדיקות של רופא עיניים, שיבדוק את כלל מכלול העין (קרנית, רשתית, העדשה ועוד) ויבדוק כי הכל תקין.

כבר עמדנו על כך שחשוב לבחור במרכז רפואי ובמנתח הטוב ביותר. מעבר להמלצות ברשתות המדיה השונות והמלצות מחברים שכבר עברו בהצלחה את התהליך, ווידוא כי המנתח מתמחה בניתוח על פי הסרת משקפיים שיטות שנבחרו, כדאי מאוד להיפגש עם המנתח עצמו. המנתח יוכל להעניק לכם מידע מקצועי טוב יותר ויצירת תקשורת חיובית עימו יעניק לכם גם ביטחון לקראת התהליך, שיכול להדמות, שלא בצדק, מפחיד מאוד.

לאורך זמן

הסרת משקפיים שיטות שונות, מביאה כאמור לתוצאות טובות מאוד ברובם המוחלט של המקרים. לאחר הניתוח תצטרכו לבוא לבדיקות תקופתיות כדי לוודא כי תהליך ההחלמה משביע רצון וכי הניתוח אכן השיג את התוצאות המצופות ממנו. ההתאוששות כאמור מהירה מאוד וכבר בתוך ימים ספורים תרגישו את השינוי. ברובם המוחלט של המקרים, ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא יחיד. אין צורך לחזור עליו. אבל תמיד יתכנו מקרים חרגים בהם הניתוח לא הצליח או שבעקבות בעיה חדשה שנתגלעה בעין נצטרך לבצע ניתוח חדש.

עוד מילה קטנה לגבי המחיר. בישראל יש מכונים ומרכזים רפואיים רבים לביצוע הסרת משקפיים שיטות שונות בכל אחד. זוהי תוצאה של הפופולאריות של הניתוח בישראל. כמו בכל שוק פורח יש כאלו המתמקצעים ויש כאלו המעגלים פינות. אחד הסממנים לעיגול פינות שכזה הוא הצעת מחיר זולה באופן מיוחד. בסופו של דבר מדובר בניתוח מורכב הדורש מכשור מתקדם ומעטפת רחבה. לא זה המקום לחסוך.  

Exit mobile version