המרכז להסרת משקפיים

הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזרעם השנים, הרכבת משקפיים הופכת לדבר נפוץ יותר. הטלפונים הניידים, מסכי הטלוויזיה, מסכי המחשב ועוד מדרדרים את איכות הראייה שלנו ומצריכה מאיתנו להרכיב משקפיים על מנת לראות טוב. הרכבת משקפיים היא תלות ולכן אנשים רבים בוחרים לבצע הסרת משקפיים בלייזר. מהי הסרת משקפיים בלייזר? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי הסרת משקפיים בלייזר?

הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך כירורגי שמטרתו לתקן ליקויי ראייה ולהסיר את השימוש במשקפיים. הסרת משקפיים בלייזר מתבצעת על ידי קרן לייזר. 

קיימות שיטות שונות המשמשות להסרת משקפיים בלייזר. כל שיטה המשמשת להסרת משקפיים בלייזר מתבצעת באופן אחר כאשר המטרה היא זהה. כל שיטה מתאימה למטופלים עם רקע רפואי אחר ולכן קשה לקבוע איזו שיטה עדיפה. כמו כן, ההבדל בשיטות יבוא לידי ביטוי גם ברופא המנתח ובגישה בה הוא מעדיף לבצע את הניתוח. 

לפני הסרת משקפיים יש להגיע לפגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ המטופל ירחיב על הרקע הרפואי שלו ויקבל מידע על הטיפול. כמו כן, המטופל יעבור סדרת בדיקות שמטרתן לוודא כי המטופל מתאים לעבור את ההליך. לאחר פגישת הייעוץ יוחלט באיזו שיטה להשתמש. 

מאיזה גיל ניתן לבצע הסרת משקפיים בלייזר?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. למעשה, רופאים רבים עדיין לא יודעים להגיד באופן מוחלט מה הגיל המומלץ לביצוע הסרת משקפיים בלייזר. בדרך כלל ההסכמה של הרופאים תהיה לבצע את ההליך מגיל 18 ואילך. עם זאת, קיימת הסכמה כללית בקרב הרופאים בנוגע לביצוע הסרת משקפיים בלייזר בגילאים מאוחרים. רוב הרופאים לא ימליצו לבצע את ההליך החל מגיל 70 מאחר שקיימת בעיה לשימוש במכשור. 

 

באילו מקרים לא ניתן לבצע הסרת משקפיים בלייזר?

הסרת משקפיים בלייזר היא הליך כירורגי שמתבצע על ידי מכשירי לייזר חדישים במגוון שיטות שונות. ניתן לתקן סוגים שונים של ליקויי ראייה על ידי הליך זה כמו קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמטיזם. עם זאת, קיימים מצבים של ליקויי ראייה שונים שלא ניתן לתקן על ידי הסרת משקפיים . לדוגמא מחלות עיניים כמו קטרקט, גלאוקומה, ניוון מולקולרי של הרשתית ועוד לא ניתנות לטיפול על ידי הסרת משקפיים בלייזר. 

כפי שציינו, כל מטופל שרוצה לבצע הסרת משקפיים בלייזר יצטרך לעבור מספר בדיקות שונות. בדיקות אלה מתבצעות במטרה לוודא כי המטופל מתאים לעבור את הניתוח. בין הבדיקות הללו יבדקו את עובי הקרנית של המטופל, את מידת החומרה של ליקוי הראייה ממנו סובל, ישללו קיום של מחלות סיסטמיות או מחלות עיניים, ימפו את פני השטח של הקרנית ועוד. 

 

מה הסיכונים הכלולים בהסרת משקפיים בלייזר?

קיימים מספר סיכונים אפשריים בהסרת משקפיים בלייזר. לפניכם הסיכונים המרכזיים- 

 

שיטות שונות להסרת משקפיים בלייזר

כפי שציינו, הסרת משקפיים מתבצעת על ידי מכשירי לייזר במגוון שיטות שונות. כל שיטה באה לידי ביטוי באופי בו ניגשים לשכבת הסטרומה של הקרנית. 

לפניכם מספר שיטות שונות להסרת משקפיים בלייזר- 

הנחיות לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים כוללת תהליך החלמה והנחיות שונות להתנהלות. קודם כל יש להימנע מסביבות אפופות עשן או מישיבה סמוך לחומרים בוערים, לדוגמא מקל קטורת. כמו כן יש להימנע משהייה במקומות מאובקים כמו מחסנים או ספריות ישנות. 

לאחר הסרת משקפיים יש להימנע ממריחת תכשירים קוסמטיים או איפור. אין למרוח קרמים על הפנים, מייקאפ, אייליינר, מסקרה וכיוצא בזה. מריחה של תכשירים אלה עלולה לגרום לזיהום ולכן חשוב להימנע מכך. 

יש לקחת בחשבון שחשוב להימנע ממגע בעיניים לאחר הסרת משקפיים . אסור לשפשף את העיניים או ללטף אותן. כמו כן הימנעו מביצוע פעילות גופנית עד חודש לאחר הניתוח. 

Exit mobile version