הרשמת משתמשים
הוסף למועדפים
פרסומים אחרונים
תזונה ים תיכונית

מניעת פגיעות קור בילודים

עז באמצע העיר

שומרים על המשקל בחורף

הפרעות קשב וריכוז והשיניים

הכל אודות ניתוח מתיחת בטן הפוכה

רופא אחד - מיליוני תושבים

תרופה לשעת חירום

ילדים בריאים לנשאי איידס

הניתוח של דה-וינצ'י

השמנה בגיל הזהב

נא להכיר - OCT

ויטמין D נגד צהבת C

הרגלי האסתטיקה של הישראלים

תמזגו לכם כוס בירה




ארכיון
פברואר 2010
ינואר 2010
דצמבר 2009
נובמבר 2009
אוקטובר 2009
ספטמבר 2009
אוגוסט 2009
יולי 2009
יוני 2009
מאי 2009
אפריל 2009
מרץ 2009
פברואר 2009
ינואר 2009
דצמבר 2008
נובמבר 2008
אוקטובר 2008
ספטמבר 2008
אוגוסט 2008
יולי 2008
יוני 2008
מאי 2008
אפריל 2008
מרץ 2008
פברואר 2008
ינואר 2008
דצמבר 2007
נובמבר 2007
אוקטובר 2007
ספטמבר 2007
אוגוסט 2007
יולי 2007
 

 

מימוש זכויות רפואיות

 
אשכוליות או לא להיות

אשכוליות או לא להיות

מחקר מדעי חדש שנערך באוניברסיטת מערב אונטריו שבקנדה קובע כי שתיית מיץ אשכוליות או אכילת אשכולית מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב, בסוכרת וכן מסייעים לירידה במשקל. צוות החוקרים גילה כי באשכולית מצוי מרכיב צמחי (פלבנואיד) מסוג נרינגנין ((naringenin האחראי לטעמה המריר של האשכולית ומהווה נוגד חימצון עוצמתי ביותר. הנרינגרין מתכנת מחדש את הכבד ומעודד אותו לשרוף את השומן העודף ולא לאגור אותו כמצבורים בגוף. יתרה מזאת, החוקרים מצאו כי נרינגנין עוזר לאזן את רמת האינסולין והגלוקוז בדם ובכך מפחית את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2, סוג הסוכרת הנפוץ ביותר הפוגע בעיקר באנשים הסובלים מהשמנת יתר.

המחקר נערך במעבדה וכלל שתי קבוצות עכברים שקבלו תפריט זהה המבוסס על מזון עתיר שומן בעל ערך קלורי זהה. קבוצת עכברים אחת קבלה לתפריט המזון גם את המרכיב נרינגנין, המצוי בפרי ובמיץ האשכוליות לעומת קבוצת העכברים השנייה שלא קבלה את המרכיב כלל. מהמחקר עלה כי הקבוצה שלא קבלה נרינגנין לתפריט היומי שלה, פיתחה תסמינים של סינדרום מטבולי הכולל השמנה בעיקר באזור הבטן, לחץ דם גבוה, ועלייה חדה ברמת הכולסטרול. בנוסף בקבוצה זו, פתחו העכברים עמידות לאינסולין שהינו מאפיין מרכזי בהתפתחות סוכרת מסוג 2. לעומת זאת, הקבוצה של העכברים שקבלו למזונם נרינגנין, למרות שניזונו מאותו תפריט עתיר שומן וצרכו אותה כמות קלוריות יומית שמרו על משקל זהה ורמת כולסטרול יציבה מתחילת המחקר ועד סופו ולא פתחו את התסמינים מהם סבלו קבוצת העכברים הראשונה.

פרופ' מורי הוף (Murry Huff),מאוניברסיטת מערב אונטריו אשר עמד בראש המחקר אמר כי: "ניתן לקבוע בוודאות כי נרינגנין הוא הסיבה למניעת השמנה בקרב הקבוצה שקבלה את המרכיב. לנרינגנין לא היתה כלל השפעה של דיכוי התיאבון והוא לא גרם לצריכה מופחתת של קלוריות. העובדה שהעכברים לא עלו במשקל היא הודות למנגנון הייחודי של הנרינגרין הגורם לכבד לשרוף את השומן העודף ולא לאגור אותו בגוף"

המחקר פורסם לאחרונה במהדורת האון ליין של כתב העת הרפואי הבינלאומי לסוכרת (journal Diabetes) ועתיד להתפרסם בגיליון המודפס הקרוב של כתב העת. מניתוח ממצאי המחקר עולה המסקנה כי אשכוליות מורידה את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת ומסייעת לירידה במשקל הודות לנרינגנין המצוי בפרי ובמיץ האשכולית וכן בפירות הדר. עם זאת, חשוב לציין שכמויות הנרינגנין שניתנו לעכברים גבוהות יותר ממה שמצוי באופן טבעי באשכוליות לכן יש צורך לבדוק האם שימוש בנרינגנין בכמויות שנבדקו במחקר הוא בטוח ויעיל לשימוש בבני אדם.

 

נחסמו תגובות לכתבה
חיפוש כתבה

 

אתר רופא לדוגמא

 

הצטרפות רופאים

ספריה

 

הרשמת משתמשים

 


אתרים מומלצים

הפרעות קשב וריכוז



IsraDoctor.co.il 2007 כל הזכויות שמורות©
תנאי שימוש באתר    מדיניות הפרטיות